Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa zerowa

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 8 =
Wychowawca: Agnieszka Kuśmierczyk

 
TEMATYKA KOMPLEKSOWA 
NA MAJ


1. BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY
2. RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
3. JA I MOI BLISCY
4. JESTEM KULTURALNY
5.LATO - CZAS ZABAWY



 
PIOSENKA
„Moja wesoła rodzinka”
1. My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
2. Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
Ref.:
 
3. Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref.:
 
4. Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Ref.:
 
5. Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Ref.: 


WIERSZ
„Rodzina”
Jaka moja jest rodzina?
Wam opowiem, już zaczynam.
Moja mama zabiegana jest od rana.
Sprząta, pierze, i prasuje,
również obiad ugotuje.
 
Tata ciągle jest zajęty,
reperuje różne sprzęty,
komputery i programy,
które teraz wszyscy mamy.
 
Mój brat uczy się już w szkole,
a ja mam swoje przedszkole.
 
Choć rodzice są zajęci
mają dla nas czas i chęci.
 
Dziadki, babcie o nas dbają,
wszyscy w koło się kochają.
 
Kiedy ktoś kłopoty ma,
to rodzinka radę da.
 
Kiedy smutno mi i źle
zawsze ktoś przytuli mnie.
 
Bo w rodzinie wielka siła,
chcę by zawsze ona była.
 
Mam nadzieję, że już wiecie,
że rodzina to największy skarb na świecie.


ZAPNOWANE CELE DO REALIZACJI NA MIESIĄC MAJ GRUPIE „0’
pobudzanie ciekawości poznawczej dzieci
wprowadzenie pojęcia legenda
kształtowanie umiejętności rozwiązywania i tworzenia zadań tekstowych
rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy głoskowej wyrazów
wprowadzenie pojęć rodzina oraz dom rozumianych jako wartość
wprowadzenie pojęć: prawo, obowiązek
rozwijanie sprawności manualnej
rozwijanie sprawności ruchowej
doskonalenie kompetencji językowych
poszerzanie słownika dzieci o pojęcia związane ze słońcem, światłem
odczytywanie krótkich wyrazów
wprowadzenie liczby 10
rozwijanie umiejętności wokalnych
rozwijanie zainteresowań poznawczych dzieci
zapoznanie z popularnymi roślinami łąkowymi
poznanie liter: ł, Ł, h, H,
kształtowanie umiejętności dokładnego przeliczania
ćwiczenie dodawania i odejmowania na liczmanach
rozwijanie spostrzegawczości
kształtowanie umiejętności dokładnego wycinania
ćwiczenie pamięci
utrwalanie nawyków higienicznych
doskonalenie umiejętności odczytywania działań matematycznych
rozwijanie poczucia rytmu