wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
Agnieszka Kuśmierczyk
Agnieszka Kuśmierczyk
TEMATYKA NA MIESIĄC KWIECIEŃ
1. W ŚWIECIE KSIĄŻEK
2. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
3. NA WIOSENNEJ ŁĄCE
4. KTO NAM POMOŻE?
1. W ŚWIECIE KSIĄŻEK
2. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
3. NA WIOSENNEJ ŁĄCE
4. KTO NAM POMOŻE?
PIOSENKA
"Wiosna na łące
Cyk – cyk! Kto tu cyka?
To piosenka jest świerszczyka.
Szuszu – szuszu – szumi trawa.
Tak mu trawa bije brawa!
Ref: Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie i koncert!
Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie pachnące!
Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka?
Pszczoła osę dziś spotyka.
Razem z kwiatka się napiły.
Nie będziemy się kłóciły.
Kum! Kum! Kto tu skacze?
Pani Żaba, nie inaczej!
Zaraz wskoczy do bajora,
będzie śpiewać do wieczora.
Mig - mig – na skrzydełkach
miga kolorowa mgiełka.
To motyle dokazują
i nektarem częstują.
Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki.
Pszczoły, trzmiele, żuki, bąki
tu się wszystkie spotykają,
tutaj kwiatki zapylają.
WIERSZ
" Po zielonej łące"
Po zielonej łące
skaczą dwa zające,
bocian dumnie kroczy,
żuczek kulkę toczy.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A my wszyscy się witamy ,
do zabawy zapraszamy.
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień:
Kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania na półkę i właściwych zachowań
podczas czytania/oglądania
Utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz
właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece
Zapoznanie z procesem tworzenia książki
Poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki
Poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy
wrzucać
Zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii
Zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
Utrwalenie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą (pralka, zmywarka,
umywalka, wanna, kabina prysznicowa, czajnik, sitko)
Utrwalenie pojęcia „recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych
przedmiotów
Uwrażliwienie na otaczającą przyrodę
Budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających
Poznanie ziół rosnących na polskich łąkach
Zapoznanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku
Zapoznanie z pracą straży pożarnej
Zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze
Zapoznanie z pracą lekarza
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania
wypowiedzi na jego temat
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Poznanie litery: F, f, Ł, ł
Utrwalenie poznanych liter
Rozwijanie słuchu fonematycznego
Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
Rozwijanie świadomości językowej
Zwracanie uwagi na wyrazy rymujące się
Rozwijanie aparatu mowy
Doskonalenie czynności matematycznych, w tym przeliczania i pomiaru długości
Utrwalenie cech wielkościowych
Poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”
Zapoznanie z przyrządami do mierzenia
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy
Ćwiczenie orientacji w przestrzeni
Doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10
Przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów
Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania
Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
Wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i
odczytywania rytmów
Kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
Poznanie nowych piosenek
Pobudzanie do aktywności muzyczno - ruchowej
Rozwijanie umiejętności plastyczno - technicznych
Kształtowanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
Doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego
Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
Rozwijanie sprawności fizycznej
Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami
Nawiązywanie relacji rówieśniczych
Wspomaganie rozwoju społecznego
Cyk – cyk! Kto tu cyka?
To piosenka jest świerszczyka.
Szuszu – szuszu – szumi trawa.
Tak mu trawa bije brawa!
Ref: Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie i koncert!
Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie pachnące!
Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka?
Pszczoła osę dziś spotyka.
Razem z kwiatka się napiły.
Nie będziemy się kłóciły.
Kum! Kum! Kto tu skacze?
Pani Żaba, nie inaczej!
Zaraz wskoczy do bajora,
będzie śpiewać do wieczora.
Mig - mig – na skrzydełkach
miga kolorowa mgiełka.
To motyle dokazują
i nektarem częstują.
Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki.
Pszczoły, trzmiele, żuki, bąki
tu się wszystkie spotykają,
tutaj kwiatki zapylają.
WIERSZ
" Po zielonej łące"
Po zielonej łące
skaczą dwa zające,
bocian dumnie kroczy,
żuczek kulkę toczy.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A my wszyscy się witamy ,
do zabawy zapraszamy.
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień:
Kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania na półkę i właściwych zachowań
podczas czytania/oglądania
Utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz
właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece
Zapoznanie z procesem tworzenia książki
Poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki
Poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy
wrzucać
Zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii
Zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
Utrwalenie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą (pralka, zmywarka,
umywalka, wanna, kabina prysznicowa, czajnik, sitko)
Utrwalenie pojęcia „recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych
przedmiotów
Uwrażliwienie na otaczającą przyrodę
Budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających
Poznanie ziół rosnących na polskich łąkach
Zapoznanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku
Zapoznanie z pracą straży pożarnej
Zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze
Zapoznanie z pracą lekarza
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania
wypowiedzi na jego temat
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
Poznanie litery: F, f, Ł, ł
Utrwalenie poznanych liter
Rozwijanie słuchu fonematycznego
Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
Rozwijanie świadomości językowej
Zwracanie uwagi na wyrazy rymujące się
Rozwijanie aparatu mowy
Doskonalenie czynności matematycznych, w tym przeliczania i pomiaru długości
Utrwalenie cech wielkościowych
Poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”
Zapoznanie z przyrządami do mierzenia
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy
Ćwiczenie orientacji w przestrzeni
Doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10
Przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów
Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania
Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
Wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i
odczytywania rytmów
Kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
Poznanie nowych piosenek
Pobudzanie do aktywności muzyczno - ruchowej
Rozwijanie umiejętności plastyczno - technicznych
Kształtowanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
Doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego
Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
Rozwijanie sprawności fizycznej
Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami
Nawiązywanie relacji rówieśniczych
Wspomaganie rozwoju społecznego