Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 6

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 9 =
wychowawcy grupy: Agnieszka Kuśmierczyk
                               Iwona Andrzejewska




 
                                 TEMATYKA  NA MIESIĄC MARZEC
                     1.  MARCOWA POGODA
                  2. CZTERY ŻYWIOŁY
3. W WIOSENNYM OGRODZIE
                               4. W TEATRZE I W KINIE

    
   
   PIOSENKA
."MARZEC KUCHARZ"
Dziś do talerza wpadł mi promyk słońca.
Okruchy nieba i rosy kropelki,
Zupa od razu stała się gorąca,
A mój apetyt na wiosnę wielki!
Marzec kucharzem dobrym być się stara.
Zagląda w przepis, coś sypie, dolewa.
Ja mu tak bardzo zajrzeć chcę do gara,
Bo kiedy zajrzę - pewnie zaśpiewam
 
Ref: W marcu jak w garncu, w ogromnym garze....
Kto wie, co ugotuje marzec?
W marcu jak w garncu - z kapustą z kapustą groch:
Upał, ulewa, grad, śnieg i grzmot!

Ten marzec kucharz ma fantazję wielką.
Do rądla wkłada przeróżne specjały,
A potem kręci i kręci chochelką.
By się składniki dobrze zmieszały!
Gdy już potrawa jest gotowa wreszcie,
Gdy pachnie wiosną zdumiony świat cały,
To marzec kucharz, wreszcie lub nie wreszcie
- częstuje wszystkich, dużych i małych.

Ref: W marcu jak w garncu, w ogromnym garze.....



WIERSZ
"PIERWIOSNEK"

Jeszcze w polu tyle śniegu,
Jeszcze strumyk lodem ścięty,
A pierwiosnek już na brzegu
Wyrósł śliczny, uśmiechnięty:
                           
Witaj, witaj, kwiatku biały,
Główkę jasną zwróć do słonka,
Już bociany przyleciały,
W niebie słychać śpiew skowronka.
Stare wierzby nachyliły
Miękkie bazie ponad kwiatkiem:
Gdzie jest wiosna? Powiedz, miły,
Czyś nie widział jej przypadkiem?

Lecz on, widać, milczeć wolał.
O czym myślał -któż to zgadnie?
Spojrzał w niebo, spojrzał w pola,
Szepnął cicho: -Jak tu ładnie…


Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc marzec:

-  poznanie słownictwa związanego z pogodą, rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami zjawisk pogodowych, kształtowanie         
   odpowiedzialnej postawy w różnych sytuacjach życiowych
-  wprowadzenie litery G, g, C, c, W, w, Z, z rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie   umiejętności sylabizowania i głoskowania,
   doskonalenie umiejętności pisania i czytania,
-  kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką
-  wzbogacanie słownictwa o przysłowie „W marcu jak w garncu”, rozwijanie umiejętności współpracy
-  rozwijanie wiedzy o ptakach zimujących w Polsce oraz wracających z ciepłych krajów, utrwalanie nazw kontynentów, poszerzanie wiedzy na
   temat budzenia się zwierząt ze snu zimowego
-  utrwalenie nazw i kolejności miesięcy oraz dni tygodnia, rozwijanie ekspresji tanecznej
-  poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, rozwijanie umiejętności położenia przedmiotów w przestrzeni, kształtowanie umiejętności 
   dostrzegania i celebrowania własnych sukcesów
-  zapoznanie ze znakiem równości, doskonalenie umiejętności rachowania i mierzenia,kształtowanie gotowości do podejmowania nowych
   wyzwań
-  utrwalenie wiedzy na temat uprawy i pielęgnacji roślin, rozwijanie pamięci, kształcenie wrażliwości na piękno przyrody wiosną
-  rozwijanie ekspresji tanecznej i plastycznej, budzenie zainteresowania otaczającym światem, kształtowanie umiejętności fair play w grach i
   zabawach
-  zapoznanie z zasadami zachowania się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych, poznanie pozytywnych i negatywnych skutków
   działania żywiołów, rozwijanie odpowiedzialnej postawy w sytuacji zagrożenia
-  poszerzanie wiedzy na temat żywiołów oraz ich wpływu na nasze życie, doskonalenie sprawności językowej, utrwalenie wiedzy na temat
   skarbów ziemi i ich wykorzystywania, rozwijanie umiejętności posługiwania się wagą oraz porównywania ciężkości przedmiotów,
-  doskonalenie umiejętności w zakresie mierzenia oraz posługiwania się linijką
-  poznanie właściwości powietrza, rozwijanie ekspresji muzycznej i poczucia rytmu, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi i
   spostrzegawczości
-  zapoznanie z pojęciami: „wstyd” i „trema” oraz ze sposobami radzenia sobie z tremą, kształtowanie ekspresji teatralnej i umiejętności
   wcielania się w rolę, rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji
-  przypomnienie nominałów polskich monet i banknotów, rozwijanie umiejętności stosowania
- liczebników porządkowych i orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności operowania pieniędzmi