
wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
Agnieszka Kuśmierczyk
Agnieszka Kuśmierczyk
TEMATYKA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
1. Wiadomość z daleka.
2. Przygotowania do świąt.
3. Hej, kolęda, kolęda.
4. Nadchodzi nowy rok.
2. Przygotowania do świąt.
3. Hej, kolęda, kolęda.
4. Nadchodzi nowy rok.
PIOSENKA
„Była noc”
Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.
Dokąd idziesz Panienko?
Taka krucha, jak szkiełko
Do Betlejem Panienka szła.
Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.
Szła przez ciemność, zawieję.
Niosła ludziom nadzieję,
Świt nowego, lepszego dnia.
WIERSZ
„Stół wigilijny”
Wigilijna wieczerza to rodzinny czas,
pierwsza gwiazda do stołu zaprasza nas.
Pięknie pachnie sianko pod obrus włożone,
bo na sianku Dziecię było urodzone.
Na talerzach czerwony barszcz z uszkami,
jest groch z kapustą, pierogi z grzybami.
Ryba na sposoby różne przyrządzona
– często w galarecie, a także smażona.
Są też pierniki lukrem malowane –
przez dzieci wspaniale przyozdabiane.
W dzbanku kompot z suszonymi owocami,
w misce kluski z makiem, miodem, orzechami.
Na stole jeszcze na gościa przybycie
czeka dodatkowe świąteczne nakrycie.
Podzielmy się opłatkiem i życzeniami
– wigilijny stół już kusi smakołykami!
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc grudzień
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
wprowadzenie liter: k, K, l, L
zapoznanie z zawodem listonosza
poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie orientacji w schemacie ciała
doskonalenie umiejętności przeliczania
rozpoznawanie cyfry 7
poznawanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
poznanie tradycji związanych z mikołajkami
rozwijanie sprawności motoryki małej
podawanie nazw niektórych stanów emocjonalnych
rozwijanie słuchu fonematycznego
utrwalenie pojęć: „duży” i „mały”
ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
rozwijanie sprawności manualnej
rozwijanie samodzielności
poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
poznanie zwyczajów związanych z Wigilią
rozwijanie sprawności ruchowej
poznanie charakterystycznych potraw dla wieczerzy wigilijnej
poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych
budowanie poczucia własnej wartości
poznanie historii narodzin Pana Jezusa
poznawanie nazw różnych aktywności fizycznych
poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych
rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
rozwijanie umiejętności klasyfikacji
kształcenie słuchu muzycznego
utrwalanie nazw dni tygodnia
zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku
„Była noc”
Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.
Dokąd idziesz Panienko?
Taka krucha, jak szkiełko
Do Betlejem Panienka szła.
Była noc, ciemna noc, wiatr i mgła.
Była noc, ciemna noc, Ona szła.
Szła przez ciemność, zawieję.
Niosła ludziom nadzieję,
Świt nowego, lepszego dnia.
WIERSZ
„Stół wigilijny”
Wigilijna wieczerza to rodzinny czas,
pierwsza gwiazda do stołu zaprasza nas.
Pięknie pachnie sianko pod obrus włożone,
bo na sianku Dziecię było urodzone.
Na talerzach czerwony barszcz z uszkami,
jest groch z kapustą, pierogi z grzybami.
Ryba na sposoby różne przyrządzona
– często w galarecie, a także smażona.
Są też pierniki lukrem malowane –
przez dzieci wspaniale przyozdabiane.
W dzbanku kompot z suszonymi owocami,
w misce kluski z makiem, miodem, orzechami.
Na stole jeszcze na gościa przybycie
czeka dodatkowe świąteczne nakrycie.
Podzielmy się opłatkiem i życzeniami
– wigilijny stół już kusi smakołykami!
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc grudzień
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
wprowadzenie liter: k, K, l, L
zapoznanie z zawodem listonosza
poznanie różnych sposobów przekazywania wiadomości
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie orientacji w schemacie ciała
doskonalenie umiejętności przeliczania
rozpoznawanie cyfry 7
poznawanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
poznanie tradycji związanych z mikołajkami
rozwijanie sprawności motoryki małej
podawanie nazw niektórych stanów emocjonalnych
rozwijanie słuchu fonematycznego
utrwalenie pojęć: „duży” i „mały”
ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z wygraną i porażką podczas gier zespołowych
rozwijanie sprawności manualnej
rozwijanie samodzielności
poznanie wybranych tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
poznanie zwyczajów związanych z Wigilią
rozwijanie sprawności ruchowej
poznanie charakterystycznych potraw dla wieczerzy wigilijnej
poznanie wyglądu różnych ozdób choinkowych
budowanie poczucia własnej wartości
poznanie historii narodzin Pana Jezusa
poznawanie nazw różnych aktywności fizycznych
poznanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku i witaniem nowego
utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych
rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
rozwijanie umiejętności klasyfikacji
kształcenie słuchu muzycznego
utrwalanie nazw dni tygodnia
zapoznanie z nazwami miesięcy i cyklicznością pór roku