![](https://przedszkole19.piotrkow.pl/content/photos/malutkie-miniatury/biedr-1662068822-1693494579.jpg)
wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
Adrianna Cejnóg
TEMATYKA KOMPLEKSOWA LUTY
1. BEZPIECZNE ZABAWY NA ŚNIEGU
2. W LODOWEJ KRAINIE
3. ZWIERZĘTA AFRYKAŃSKIE
4. U FRYZJERA
PIOSENKA
,, PINGWIN ”
1. Ach jak przyjemnie i jak wesoło
W pingwina bawić się, się, się.
Raz nóżka prawa, raz nóżka lewa,
Do przodu, do tyłu i raz, dwa, trzy.
2. Pigwinek mama, pingwinek tata
Pingwinek synek, córki trzy.
Raz nóżka prawa...
3. Kiedy pingwina tańczy rodzina
to aż podłoga cała drży.
Raz nóżka prawa...
4. Gdy Antarktydą pingwiny idą,
śpiewają głośno ,, pi, pi, pi ”
Raz nóżka prawa...
WIERSZ
,, MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY ”
Zimny wicher dmucha,
wieje nam do ucha.
Czapki ciepłe mamy,
zimie się nie damy.
A lubimy taki wiatr,
który śnieżek wieje w świat.
Śnieżek wieje już do dzieci,
będzie bałwan, drugi, trzeci.
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc styczeń:
Reaguje na hasło podczas zabaw muzyczno–ruchowych;
Dba o zęby, samodzielnie je myje;
Rozumie pojęcie ,,tyle samo'';
Rozwija pamięć mechaniczną;
Ilustruje gestem i ruchem;
Rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia muzyki;
Rozwijanie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej;
Porównuje liczebności zbiorów;
Rozwijanie sprawności manualnych;
Poznanie nazw i wyglądu ptaków, które nie odlatują na zimę;
Rozumienie konieczności dokarmiania ptaków;
Kształtowanie szybkości i zwinności;
Utrwalenie sposobu gry na instrumentach;
Reaguje na dźwięki muzyczne;
Szanuje prace swoją i rówieśników;
Wzbogaca słownictwo (karnawał, fajerwerki, serpentyny, maska karnawałowa);
Nabywanie umiejętności tańczenia w parze;
Nabywanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na forum grupy;
Rozumie pojęcia mało, mały, dużo, duży, większy, więcej, mniejszy, mniej;
Nabywanie poczucia przynależności do rodziny;
Kształtowanie szacunku dla babci i dziadka;
Utrwalenie pojęcia para;
Klasyfikuje według koloru i wielkości;
Wzmacnianie więzi emocjonalnej z babcią i dziadkiem;
Poznaje bezpieczne miejsca do zabawy;
Wdrażanie do zabaw bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu;
Zapoznanie z pojęciem kula;
Posługuje się pojęciem ,,para'';
Umie rywalizować;
Mówi co czuje;
Rysuje zgodnie z poleceniem.