
wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
Adrianna Cejnóg
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MAJ
1. TU MIESZKAMY
2. MIESZKAŃCY ŁĄKI
3. JESTEM MALARZEM
4. MAMA I TATA
PIOSENKA
,, Mama moją bohaterką ”
1. Moja mama jest wspaniała
Piękna, mądra i kochana
Co dzień kiedy rano wstaję
Mama robi mi śniadanie
Zawsze daje mi całusa
Kiedy rano w świat wyruszam
Ref.:Chcę Ci pięknie podziękować
I życzenia podarować
Bo Cię kocham całym sercem
I chcę kochać jeszcze więcej
2. Moja mama jest cudowna
Zawsze dobra i pogodna
Muszę dzisiaj ją przeprosić
I już więcej tak nie psocić
Mama moją bohaterką
Zawsze niesie pomoc wielką
Ref.: Chcę Ci pięknie podziękować...
WIERSZ
,, Barwy ojczyste ”
Powiewa flaga ,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
Biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste .
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc maj:
Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w otoczeniu
-wypowiada się na forum grupy
-stosuje się do poleceń nauczyciela
-zauważa różnice między wsią a miastem
-samodzielnie wykonuje elementy albumu
-nazywa wybrane obiekty w mieście lub na wsi
-dba o higienę jamy ustnej
-stosuje się do przyjętych reguł gry
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
-słucha muzyki ludowej i regionalnej
-rozpoznaje znane obiekty z danej miejscowości
-jest sprawne ruchowo
- kończy rozpoczęte zdanie
-zachowuje się w sposób bezpieczne na placu przedszkolnym
- dba o higienę jamy ustnej
-słucha uważnie legendy i wypowiada się nt. jej treści
-układa puzzle, układanki
-gra w różne gry w zespołach
-sprząta po skończonej zabawie
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawek
-odpowiada na pytania
-śpiewa poznana piosenkę
-zna i wymienia symbole narodowe Polski
-rysuje i nazywa figury geometryczne
-dba o swoje przybory do mycia zębów
-lepi z plasteliny różne elementy krajobrazu
-słucha uważnie bajeczki
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wyszukuje takie same przedmioty
-przelicza prawidłowo liczebnikami głównymi i porządkowymi
-zna kolory
-prawidłowo kreśli wzory
-prawidłowo myje zęby
-przelicza oczka na kostce i skacze wg liczby oczek
-wskazuje dwa takie same przedmioty
-słucha legendy o powstaniu państwa polskiego
-samo organizuje sobie zabawę
-wyróżnia sylaby/głoski w określonych wyrazach
-słucha hymnu narodowego i przyjmuje właściwą postawę
-zna symbole narodowe :hymn, flagę, godło
-wie, ze przebywanie na dworze sprzyja wzmacnianiu odporności
-wskazuje i nazywa symbole narodowe znajdując się w sali
-mówi o swoich odczuciach
-samodzielnie decyduje o wyborze zabawki i zabawy
-bierze aktywny udział w zabawie- inscenizacji
-wymienia zwierzęta mieszkające na łące
-rozpoznaje zwierząt poznane wcześniej
-prowadzi obserwacje
-tańczy do muzyki klasycznej
-dzieli nazwy na sylaby
-łączy kolorowe postacie z ich cieniami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek
-zna kolory i układa wzór wg określonej kolorystki
-koloruje wg podanego kodu
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-zna pozycje wyjściowe do ćwiczeń
-słucha poleceń nauczyciela
-dba o higienę jamy ustnej
-tańczy wg własnej wyobraźni
-wykonuje ćwiczenia przygotowujące do cięcia nożyczkami
-wycina nożyczkami
-jest empatyczne
-bawi się zgonie ze swoimi zainteresowaniami
-posługuje się w zabawie zwrotami wskazującymi kierunek
-koloruje wg wzoru
-śpiewa poznaną piosenkę
-określa nastrój i tempo piosenki
-potrafi wykonać skoki obunóż
-dba o zęby i przybory
-tworzy improwizacje taneczne do muzyki
-aktywnie uczestniczy w zabawach dramowych
-przestrzega ustalonych zasad
-sprząta zabawki odnosząc je na wyznaczone miejsce
-odgaduje nazwy zwierzątka
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-przelicza kwiaty w zakresie 1-6
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie w karcie pracy
-chętnie uczestniczy w zabawie
-tworzy własne improwizacje taneczno-ruchowe z przyborem
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
- wycina i nakleja kropki
-słucha uważnie wiersza
-rysuje wg własnej wyobraźni
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-układa zdania o zwierzętach
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
-samodzielnie wykonuje prace plastyczna posługując się nietypowym przyborem
-wie, że częste przebywanie na świeżym powietrzu jest dobre dla zdrowia
-rysuje mieszkańców łąki
-lepi z plasteliny lub masy plastycznej
-wymienia dni tygodnia
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-potrafi wypowiedzieć się nt. różnych pojazdów
-wymieni pojazdy lądowe, wodne i powietrzne
-jest skoncentrowane na wykonaniu zadania
-stosuje się do zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach
-reaguje na polecenia n-la
-posługuje się pojęciami: na, pod, za, obok
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek w zabawie
-składa obrazek z części w całość
-wydłuża czas wypowiadania samogłosek
-poprawnie wykonuje zadania i ćwiczenia ruchowe
-zna numer alarmowy 112
-bezpiecznie korzysta ze sprzętu ogrodowego
-dba o zęby, myje je codziennie
-reaguje na sygnały dźwiękowe
-kończy rozpoczęte zdanie grafomotoryczne
-bawi się zgodnie w zespołach
-stosuje się reguł podczas gry z kolegami
-chętnie bawi się z innymi dokonując wyboru zabawy
-wymieni pojazdy i miejsce ich poruszania się
-rozpoznaje dźwięki pojazdów
-śpiewa poznana wcześniej piosenkę
-wypowiada się pełnym zdaniem
-chwyta piłkę oburącz, podrzuca, rzuca za głowy
-prawidłowo posługuje się nożyczkami
-wycina określone elementy
-słucha uważnie bajeczki
-używa zwrotów grzecznościowych
-kończy zdanie „co by było gdyby……
-klasyfikuje wg jednej cechy: miejsca poruszania się pojazdu
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-rysuje wg własnej wyobraźni
-szanuje wytwory pracy innych
-naśladuje odgłosy pojazdów
-jest spostrzegawcze, zapamiętuje przedmioty
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-buduje wypowiedzi o pojazdach
-koloruje wg wzoru
-ocenia czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
-samodzielnie i estetycznie wykonuje pracę plastyczną
-stawia się na zbiórki
-szanuje i dba o książki
-opowiada o swoich odczuciach nt. zajęć w tym tygodniu
-bawi się zgodnie z innymi
-samodzielnie podejmuje decyzje w czasie wyboru zabawy
-wypowiada się nt. zawodów rodziców
-wypowiada się nt. swoich rodziców
-dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
-mówi wiersz z pamięci
-zauważa zmiany w przyrodzie
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-mówi wiersz z pamięci
-samodzielnie wykonuje zaproszenie
-maluje po tkaninie wg własnej wyobraźni
-przestrzega zasad ustalonych wcześniej w grupie
-chętnie bierze udział w zabawach relaksacyjnych
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-buduje dłuższe wypowiedzi w oparciu o obrazki
-myje zęby codziennie
-mówi wierszy z pamięci
-rysuje obrazek dla mamy i taty
-przestrzega umów i reguł
-jest samodzielne w wyborze zabawy
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami zabawy
-rozpoznaje i nazywa zapachy
-ozdabia flakonik wg własnego pomysłu
-śpiewa piosenkę
-rozpoznaje nastrój piosenki
-rysuje portret mamy
-potrafi chodzić slalomem
-szybko stawia się na zbiórki
-buduje dłuższe wypowiedzi
-śpiewa piosenki przygotowywane na dzień mamy
-słucha uważnie bajeczki
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami dobrej zabawy
-śpiewa ulubione piosenki
-rysuje portret taty
-posługuje się określeniami : z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy
-odwołuje się do własnych doświadczeń
-posługuje się pojęciem „tyle samo”
-potrafi rywalizować „Fair play”
-systematycznie myje zęby
-recytuje wiersze i śpiewa piosenki
-lepi z plasteliny na określony temat
-rysuje na dowolny temat
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-potrafi ozdobić wazon z kwiatami
-rozpoznaje emocje
-zna zasady malowania obrotowego
-tworzy samodzielnie kwiatka dla rodziców
-sprząta stanowisko pracy
-pamięta o codziennym myciu zębów
-układa obrazek na dywanie ze wstążki
-zachowuje się właściwie podczas występów i w czasie dowolnym
-jest pomocne i koleżeńskie wobec innych
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne
-zna niektóre zwyczaje dzieci z różnych kontynentów
-wypowiada się nt. zabaw dzieci
-poprawnie wykonuje ćwiczenie buzi i języka
-często przebywa na świeżym powietrzu, pamięta o codziennym myciu zębów
-jest spostrzegawcze podczas zabawy
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-stara się pomagać innym i współdziałać w zabawie
-potrafi dokończyć zdanie „złoszczę się ….itp.
-poprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe
-wypowiada się nt narysowanego obrazka
-wyciąga wnioski z przeprowadzonych badań i doświadczeń
-potrafi współpracować w czasie zabawy
-pomaga innymi w czasie zabawy współdziała z rówieśnikami
-rysuje na dowolny temat
-zna zabawę „Karuzela”
-reaguje na umówione dźwięki
-bawi się wspólnie z innymi
-samodzielnie przebiera się w ubranie wyjściowe
-rysuje wg polecenia
-słucha uważnie bajeczki
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-bawi się zgodnie z innymi
-sprząta po skończonej zabawie
-zna zwroty grzecznościowe i często ich używa
-przelicza baony wg kolorów
-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z poleceniem
-wyciąga wnioski z obserwacji
-myje zęby systematycznie
-prawidłowo wypowiada nazwę zabawki
-rysuje na dowolny temat
-używa zwrotów grzecznościowych w czasie zabawy
-rysuje portret
-układa tęcze z pasków krepiny
-maluje farbami plakatowymi
-dba o porządek w miejscu pracy
-dba o higienę jamy ustnej
-rozpoznaje dotykiem przedmioty o różnorodnej fakturze