Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 3

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
5 + 6 =

                 

wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
                               Agnieszka Malczewska
                               

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA WRZESIEŃ
1. ROK PRZEDSZKOLNY SIĘ ZACZYNA
2. UMIEM DBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
3. NASZE EMOCJE
4. JESIEŃ W OGRODZIE

 
 

PIOSENKA
 ,,DO PRZEDSZKOLA”
I. Rano budzę się jaki piękny to czas
Słońce wstało już, a więc pora też wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
Gotów jestem, bo chcę iść już iść, chcę już iść.

Ref: Do przedszkola, do przedszkola
Jak cudownie tutaj, co dzień mija czas
Do przedszkola, do przedszkola
O tym już od rana marzy każdy z nas.

II. Pani czeka już i koledzy już są,
Siadam w kole to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś
Tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.



WIERSZ
,,DROGA DO PRZEDSZKOLA”

Codziennie wczesnym rankiem, zawsze drogę tę samą
Przemierzam do przedszkola razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie , sklepy, park i szkołę,
Potem kilka domów i widzę przedszkole.
Jestem przedszkolakiem więc swój adres znam,
Do domu potrafię drogę wskazać Wam.


Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc wrzesień: 
poznanie topografii przedszkola.
 zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd   i przeznaczenia
 zachęcanie do tworzenia przyjaznej atmosfery w grupie;
 opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu;
 poznanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw;
 doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
 rozwijanie sprawności manualnej,
 wzbogacanie słownictwa;
 rozwijanie percepcji wzrokowej;
 umuzykalnianie dzieci,
 rozwijanie wrażliwości słuchowej
 wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej;
 poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
 rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni;
 rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji;
 przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa (policja,  straż pożarna,     
    pogotowie  ratunkowe );
 poznanie numerów alarmowych do tych instytucji;
 poznanie funkcji instytucji niosących pomoc;
 poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
 poznanie zmysłów jakimi odbieramy otaczający nas świat;
 poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie;
 kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.
 wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wartości odżywczych warzyw i owoców;
 kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci;
 kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy;
 zapoznanie z wyglądem litery O;
 doskonalenie umiejętności wyróżniania pierwszej głoski;
 doskonalenie umiejętności właściwego używania określeń: mniej, więcej, tyle samo;
 kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych;
 kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich;
 kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
 usprawnianie analizy sylabowej
 rozwijanie sprawności fizycznej (doskonalenie stania jednonóż, doskonalenie orientacji i spostrzegawczości w biegu, ćwiczenia            wzmacniające  mięśnie stóp, doskonalenie rzutu do celu, zwinności
 usprawnianie aparatu artykulacyjnego
 doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie
 doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
 kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie
 zapoznanie z wyglądem cyfry 1
 rozwijanie myślenia
 dostrzeganie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich
 rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych;
 budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi;
 nauka piosenek i pląsów;
 wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom;