
wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
Agnieszka Kuśmierczyk
Tematyka kompleksowa
WRZESIEŃ
1. Jestem przedszkolakiem.
2. Bawimy się razem.
WRZESIEŃ
1. Jestem przedszkolakiem.
2. Bawimy się razem.
WIERSZ
„Przedszkolaczek”
Idziemy do przedszkola
przedszkole już nas woła.
Lalki, misie, klocki lego,
a więc rękę daj kolego!
Poskaczemy, pośpiewamy,
dobry humor tutaj mamy.
PIOSENKA
„W przedszkolu”
1. Nikt w przedszkolu się nie nudzi
oj nie, nie! Oj nie, nie!
Nie grymasi, nie marudzi,
bo tu nam fajnie jest
2. Każdy zupkę zje z miseczki
mniam, mniam, mniam!
Mniam, mniam, mniam!
I zatańczy do poleczki,
Hopsasa, hopsasa!
3. Już za ręce się łapiemy
Raz i dwa, raz i dwa!
i w kółeczku tańcujemy
oj dana, oj dana!
Przewidywane osiągnięcia dziecka na miesiąc wrzesień
Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
Potrafi przedstawić się imieniem
Zna imiona dzieci w grupie
Uczy się używania zwrotów grzecznościowych
Zna otoczenie, w którym przebywa: kąciki tematyczne w sali, łazienka, szatnia
Uczy się zgodnie bawić wspólnymi zabawkami i odkładać je na stałe miejsce
Poznaje zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie
Uczy się reagować na polecenia nauczyciela
Aktywność językowa:
Rozwija umiejętność słuchania krótkich tekstów literackich
Nazywa przedmioty i osoby na obrazkach
Rozumie określenie przedszkolak
Posługuje się określeniami: chłopiec, dziewczynka
Uczy się budować proste wypowiedzi, zrozumiałe dla otoczenia
Nazywa części ciała: misia, kota
Wykonuje ćwiczenia oddechowe: wdech nosem, wydech ustami
Aktywność matematyczna:
Poznaje w toku zabaw określenia: długi, krótki, duży, mały
Rozumie określenia: na dole, wysoko, nisko, obok
Grupuje obiekty według rodzajów, wielkości, kolorów
Rozwija orientację w schemacie własnego ciała
Liczy w dostępnym zakresie
Układa zabawki w określonym rytmie
Aktywność plastyczna i techniczna:
Wznosi budowle z klocków drewnianych: tworzy pociąg – ustawia klocki jeden za drugim, wieżę – jeden na drugim
Zna możliwość wykorzystania piasku w zabawie
Zna sposób korzystania z farb
Rozwija umiejętność posługiwania się kredkami, pędzlem, klejem
Rozpoznaje i nazywa kolory: biały, brązowy, żółty, czerwony
Tworzy dowolne kompozycje z materiału przyrodniczego
Aktywność słuchowa i muzyczna:
Uczestniczy w zabawach ze śpiewem
Reaguje na sygnały słuchowe
Doskonali poczucie rytmu
Zna i śpiewa poznane piosenki
Aktywność ruchowa:
Reaguje w zabawie na sygnały słowne i dźwiękowe
Uczy się ustawiać w kole i pociągu – jedno za drugim
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Przestrzega reguł zabawy
Ilustruje ruchem treść prostych wierszyków
Wzmacnia siłę mięśni: rąk i nóg
Bezpiecznie posługuje się przyborem podczas ćwiczeń
„Przedszkolaczek”
Idziemy do przedszkola
przedszkole już nas woła.
Lalki, misie, klocki lego,
a więc rękę daj kolego!
Poskaczemy, pośpiewamy,
dobry humor tutaj mamy.
PIOSENKA
„W przedszkolu”
1. Nikt w przedszkolu się nie nudzi
oj nie, nie! Oj nie, nie!
Nie grymasi, nie marudzi,
bo tu nam fajnie jest
2. Każdy zupkę zje z miseczki
mniam, mniam, mniam!
Mniam, mniam, mniam!
I zatańczy do poleczki,
Hopsasa, hopsasa!
3. Już za ręce się łapiemy
Raz i dwa, raz i dwa!
i w kółeczku tańcujemy
oj dana, oj dana!
Przewidywane osiągnięcia dziecka na miesiąc wrzesień
Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
Potrafi przedstawić się imieniem
Zna imiona dzieci w grupie
Uczy się używania zwrotów grzecznościowych
Zna otoczenie, w którym przebywa: kąciki tematyczne w sali, łazienka, szatnia
Uczy się zgodnie bawić wspólnymi zabawkami i odkładać je na stałe miejsce
Poznaje zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie
Uczy się reagować na polecenia nauczyciela
Aktywność językowa:
Rozwija umiejętność słuchania krótkich tekstów literackich
Nazywa przedmioty i osoby na obrazkach
Rozumie określenie przedszkolak
Posługuje się określeniami: chłopiec, dziewczynka
Uczy się budować proste wypowiedzi, zrozumiałe dla otoczenia
Nazywa części ciała: misia, kota
Wykonuje ćwiczenia oddechowe: wdech nosem, wydech ustami
Aktywność matematyczna:
Poznaje w toku zabaw określenia: długi, krótki, duży, mały
Rozumie określenia: na dole, wysoko, nisko, obok
Grupuje obiekty według rodzajów, wielkości, kolorów
Rozwija orientację w schemacie własnego ciała
Liczy w dostępnym zakresie
Układa zabawki w określonym rytmie
Aktywność plastyczna i techniczna:
Wznosi budowle z klocków drewnianych: tworzy pociąg – ustawia klocki jeden za drugim, wieżę – jeden na drugim
Zna możliwość wykorzystania piasku w zabawie
Zna sposób korzystania z farb
Rozwija umiejętność posługiwania się kredkami, pędzlem, klejem
Rozpoznaje i nazywa kolory: biały, brązowy, żółty, czerwony
Tworzy dowolne kompozycje z materiału przyrodniczego
Aktywność słuchowa i muzyczna:
Uczestniczy w zabawach ze śpiewem
Reaguje na sygnały słuchowe
Doskonali poczucie rytmu
Zna i śpiewa poznane piosenki
Aktywność ruchowa:
Reaguje w zabawie na sygnały słowne i dźwiękowe
Uczy się ustawiać w kole i pociągu – jedno za drugim
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Przestrzega reguł zabawy
Ilustruje ruchem treść prostych wierszyków
Wzmacnia siłę mięśni: rąk i nóg
Bezpiecznie posługuje się przyborem podczas ćwiczeń