Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 1

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 6 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 6 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
                                 Agnieszka Kuśmierczyk

Tematyka kompleksowa
WRZESIEŃ

          1. Jestem przedszkolakiem.
 2. Bawimy się razem.

 
WIERSZ
„Przedszkolaczek”


Idziemy do przedszkola
przedszkole już nas woła.   
Lalki, misie, klocki lego,   
a więc rękę daj kolego!
Poskaczemy, pośpiewamy, 
dobry humor tutaj mamy.


PIOSENKA
„W przedszkolu”


1. Nikt w przedszkolu się nie nudzi     
oj nie, nie! Oj nie, nie!
Nie grymasi, nie marudzi,
bo tu nam fajnie jest
 
2. Każdy zupkę zje z miseczki
mniam, mniam, mniam!
Mniam, mniam, mniam!
I zatańczy do poleczki,
Hopsasa, hopsasa!
 
3. Już za ręce się łapiemy
Raz i dwa, raz i dwa!
i w kółeczku tańcujemy
oj dana, oj dana!


Przewidywane osiągnięcia dziecka na miesiąc wrzesień

Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
Potrafi przedstawić się imieniem
Zna imiona dzieci w grupie
Uczy się używania zwrotów grzecznościowych
Zna otoczenie, w którym przebywa: kąciki tematyczne w sali, łazienka, szatnia
Uczy się zgodnie bawić wspólnymi zabawkami i odkładać je na stałe miejsce
Poznaje zasady bezpiecznej zabawy w ogrodzie
Uczy się reagować na polecenia nauczyciela
Aktywność językowa:
Rozwija umiejętność słuchania krótkich tekstów literackich
Nazywa przedmioty i osoby na obrazkach
Rozumie określenie przedszkolak
Posługuje się określeniami: chłopiec, dziewczynka
Uczy się budować proste wypowiedzi, zrozumiałe dla otoczenia
Nazywa części ciała: misia, kota
Wykonuje ćwiczenia oddechowe: wdech nosem, wydech ustami
Aktywność matematyczna:
Poznaje w toku zabaw określenia: długi, krótki, duży, mały
Rozumie określenia: na dole, wysoko, nisko, obok
Grupuje obiekty według rodzajów, wielkości, kolorów
Rozwija orientację w schemacie własnego ciała
Liczy w dostępnym zakresie
Układa zabawki w określonym rytmie
Aktywność plastyczna i techniczna:
Wznosi budowle z klocków drewnianych: tworzy pociąg – ustawia klocki jeden za drugim, wieżę – jeden na drugim
Zna możliwość wykorzystania piasku w zabawie
Zna sposób korzystania z farb
Rozwija umiejętność posługiwania się kredkami, pędzlem, klejem
Rozpoznaje i nazywa kolory: biały, brązowy, żółty, czerwony
Tworzy dowolne kompozycje z materiału przyrodniczego
Aktywność słuchowa i muzyczna:
Uczestniczy w zabawach ze śpiewem
Reaguje na sygnały słuchowe
Doskonali poczucie rytmu
Zna i śpiewa poznane piosenki
Aktywność ruchowa:
Reaguje w zabawie na sygnały słowne i dźwiękowe
Uczy się ustawiać w kole i pociągu – jedno za drugim
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Przestrzega reguł zabawy
Ilustruje ruchem treść prostych wierszyków
Wzmacnia siłę mięśni: rąk i nóg
Bezpiecznie posługuje się przyborem podczas ćwiczeń