wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
Agnieszka Kuśmierczyk
Tematyka kompleksowa
PAŹDZIERNIK
1. Tydzień budowania relacji.
2. Owoce.
3. Warzywa.
4. Dary jesieni.
PAŹDZIERNIK
1. Tydzień budowania relacji.
2. Owoce.
3. Warzywa.
4. Dary jesieni.
WIERSZ
„Owoce”
Wpadła gruszka do fartuszka,
a za gruszką dwa jabłuszka,
a śliweczka wpaść nie chciała,
bo śliweczka niedojrzała!
PIOSENKA
„Małe czerwone jabłuszko”
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Za rączki się trzymają i w koło obracają. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko, razem z dojrzałą gruszką. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła. 2x
Przewidywane osiągnięcia dziecka na miesiąc październik:
Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
Rozpoznaje i nazywa odczuwane emocje
Rozpoznaje i nazywa podstawowe owoce i warzywa
Rozumie znaczenie jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia
Doskonali zmysł smaku, węchu i dotyku
Rozpoznaje i nazywa: kasztany, żołędzie, korale jarzębiny
Rozumie określenia: pień, gałęzie, liście
Zna budowę grzyba: nóżka, kapelusz
Rozumie pojęcia: dzień, noc
Aktywność językowa:
Uważnie słucha tekstów literackich
Rozumie określenia: owoce, warzywa, część, całość
Uczy się budować proste wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia
Uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
Ćwiczy mięśnie narządów mowy
Aktywność matematyczna:
Grupuje owoce według rodzajów
Rozumie określenia: mniej, więcej, duża, ciężka, okrągła, pomiędzy, obok
Liczy w dostępnym zakresie
Uczy się układania elementów w szereg, parami
Rozwija orientację w schemacie własnego ciała
Dostrzega stałe następstwo dni i nocy
Aktywność plastyczna i techniczna:
Doskonali umiejętność malowania i posługiwania się klejem
Odróżnia i nazywa kolory: czerwony, zielony, żółty, biały
Koloruje kolorową kredką kontury
Lepi z plasteliny
Tworzy obrazek z gotowych elementów
Uczy się prawidłowo trzymać kredkę
Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru
Rysuje postać ludzką według wzoru
Wykonuje obrazek z gotowych elementów
Aktywność słuchowa i muzyczna:
Zna i śpiewa poznane piosenki
Klaszcze rytmicznie
Reaguje na sygnały słowne, wzrokowe i słuchowe
Uczestniczy w zabawie ze śpiewem
Próbuje śpiewać piosenki w duecie lub solo
Rozpoznaje głosy zwierząt żyjących na wsi
Reaguje na sygnały słuchowe
Kojarzy dźwięk z czynnością
Aktywność ruchowa:
Ilustruje ruchem treść wiersza
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Rozwija ogólną sprawność i zręczność
Doskonali umiejętność chodzenia na czworakach
Porusza się w rzędzie i w kole
Rozwija ogólną sprawność ruchową
Reaguje na sygnały wzrokowe i słuchowe
Wykonuje ćwiczenia z przyborem
Wzmacnia siłę rąk i nóg
„Owoce”
Wpadła gruszka do fartuszka,
a za gruszką dwa jabłuszka,
a śliweczka wpaść nie chciała,
bo śliweczka niedojrzała!
PIOSENKA
„Małe czerwone jabłuszko”
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Za rączki się trzymają i w koło obracają. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko, razem z dojrzałą gruszką. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła. 2x
Przewidywane osiągnięcia dziecka na miesiąc październik:
Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
Rozpoznaje i nazywa odczuwane emocje
Rozpoznaje i nazywa podstawowe owoce i warzywa
Rozumie znaczenie jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia
Doskonali zmysł smaku, węchu i dotyku
Rozpoznaje i nazywa: kasztany, żołędzie, korale jarzębiny
Rozumie określenia: pień, gałęzie, liście
Zna budowę grzyba: nóżka, kapelusz
Rozumie pojęcia: dzień, noc
Aktywność językowa:
Uważnie słucha tekstów literackich
Rozumie określenia: owoce, warzywa, część, całość
Uczy się budować proste wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia
Uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
Ćwiczy mięśnie narządów mowy
Aktywność matematyczna:
Grupuje owoce według rodzajów
Rozumie określenia: mniej, więcej, duża, ciężka, okrągła, pomiędzy, obok
Liczy w dostępnym zakresie
Uczy się układania elementów w szereg, parami
Rozwija orientację w schemacie własnego ciała
Dostrzega stałe następstwo dni i nocy
Aktywność plastyczna i techniczna:
Doskonali umiejętność malowania i posługiwania się klejem
Odróżnia i nazywa kolory: czerwony, zielony, żółty, biały
Koloruje kolorową kredką kontury
Lepi z plasteliny
Tworzy obrazek z gotowych elementów
Uczy się prawidłowo trzymać kredkę
Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru
Rysuje postać ludzką według wzoru
Wykonuje obrazek z gotowych elementów
Aktywność słuchowa i muzyczna:
Zna i śpiewa poznane piosenki
Klaszcze rytmicznie
Reaguje na sygnały słowne, wzrokowe i słuchowe
Uczestniczy w zabawie ze śpiewem
Próbuje śpiewać piosenki w duecie lub solo
Rozpoznaje głosy zwierząt żyjących na wsi
Reaguje na sygnały słuchowe
Kojarzy dźwięk z czynnością
Aktywność ruchowa:
Ilustruje ruchem treść wiersza
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Rozwija ogólną sprawność i zręczność
Doskonali umiejętność chodzenia na czworakach
Porusza się w rzędzie i w kole
Rozwija ogólną sprawność ruchową
Reaguje na sygnały wzrokowe i słuchowe
Wykonuje ćwiczenia z przyborem
Wzmacnia siłę rąk i nóg