Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 1

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 4 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 4 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
                                 Agnieszka Kuśmierczyk

Tematyka kompleksowa
PAŹDZIERNIK

          1. Tydzień budowania relacji.
2. Owoce.
3. Warzywa.
4. Dary jesieni.

 
WIERSZ
„Owoce”


Wpadła gruszka do fartuszka,    
a za gruszką dwa jabłuszka,       
a śliweczka wpaść nie chciała, 
bo śliweczka niedojrzała!


PIOSENKA
„Małe czerwone jabłuszko”


Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Za rączki się trzymają i w koło obracają. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Jabłuszko podskakuje, a gruszka przytupuje. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
W rączki klaszcze jabłuszko, razem z dojrzałą gruszką. 2x
Małe czerwone jabłuszko,
tańczy pod drzewem dziś z gruszką.
Biegną sobie dokoła, jabłuszko gruszkę woła. 2x


Przewidywane osiągnięcia dziecka na miesiąc październik:

Aktywność społeczna, przyrodnicza i zdrowotna:
Rozpoznaje i nazywa odczuwane emocje
Rozpoznaje i nazywa podstawowe owoce i warzywa
Rozumie znaczenie jedzenia owoców i warzyw dla zdrowia
Doskonali zmysł smaku, węchu i dotyku
Rozpoznaje i nazywa: kasztany, żołędzie, korale jarzębiny
Rozumie określenia: pień, gałęzie, liście
Zna budowę grzyba: nóżka, kapelusz
Rozumie pojęcia: dzień, noc
Aktywność językowa:
Uważnie słucha tekstów literackich
Rozumie określenia: owoce, warzywa, część, całość
Uczy się budować proste wypowiedzi zrozumiałe dla otoczenia
Uczestniczy w ćwiczeniach oddechowych
Ćwiczy mięśnie narządów mowy
Aktywność matematyczna:
Grupuje owoce według rodzajów
Rozumie określenia: mniej, więcej, duża, ciężka, okrągła, pomiędzy, obok
Liczy w dostępnym zakresie
Uczy się układania elementów w szereg, parami
Rozwija orientację w schemacie własnego ciała
Dostrzega stałe następstwo dni i nocy
Aktywność plastyczna i techniczna:
Doskonali umiejętność malowania i posługiwania się klejem
Odróżnia i nazywa kolory: czerwony, zielony, żółty, biały
Koloruje kolorową kredką kontury
Lepi z plasteliny
Tworzy obrazek z gotowych elementów
Uczy się prawidłowo trzymać kredkę
Wykonuje wydzierankę z kolorowego papieru
Rysuje postać ludzką według wzoru
Wykonuje obrazek z gotowych elementów
Aktywność słuchowa i muzyczna:
Zna i śpiewa poznane piosenki
Klaszcze rytmicznie
Reaguje na sygnały słowne, wzrokowe i słuchowe
Uczestniczy w zabawie ze śpiewem
Próbuje śpiewać piosenki w duecie lub solo
Rozpoznaje głosy zwierząt żyjących na wsi
Reaguje na sygnały słuchowe
Kojarzy dźwięk z czynnością
Aktywność ruchowa:
Ilustruje ruchem treść wiersza
Uczestniczy w zabawach ruchowych
Rozwija ogólną sprawność i zręczność
Doskonali umiejętność chodzenia na czworakach
Porusza się w rzędzie i w kole
Rozwija ogólną sprawność ruchową
Reaguje na sygnały wzrokowe i słuchowe
Wykonuje ćwiczenia z przyborem
Wzmacnia siłę rąk i nóg