Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 5

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 2 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska 
                                 Danuta Bykowska

                               
TEMATYKA KOMPLEKSOWA 
PAŹDZIERNIK
   1. TYDZIEŃ BUDOWANIA RELACJI
                  2. ZWIERZĘTA JESIENIĄ
       3. POGODA W KRATKĘ
                  4. ZDROWIE NA TALERZU


 
PIOSENKA
"KTO TU MIESZKA"
Kręte ścieżki wiodą nas,
Poprzez tajemniczy las,
Hop, hop – echo, jesteś tu?!
Może śpisz w zielonym mchu?
Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? -
Zaraz wam powiemy!
W norce mieszka rudy lis
W dziupli sowa pisze list,
W gniazdku cicho gwiżdże kos,
Dobrze znamy kosa głos!
Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? -
Zaraz wam powiemy!
W lesie każdy ma swój dom,
Wielki jeleń, mała ćma,
Tam gdzie dwa zające śpią
Pan leśniczy chatkę ma!
Ref.: Tutaj norka, tutaj gniazdko,
A tam dziupla w drzewie,
Kto tu mieszka? Kto tu mieszka? -
Zaraz wam powiemy!


WIERSZ
"JESIEŃ"
Jesień snuje się po łąkach, mgły wokół rozsiewa.
I od rana do wieczora wciąż maluje drzewa.
Potem w sadach tuli gruszki, jabłka i morele,
Musi bardzo się pospieszyć – czasu ma niewiele.
Jeszcze ogród na nią czeka – marchewki, buraki.
Trzeba wszystkie powyrywać, trud nie byle jaki.
A posprzątać? A przekopać? A otulić róże?
Musi szybko to załatwić i nie czekać dłużej.
Jeszcze musi wysłać ptaki do dalekich krajów,
Uśpić misia i borsuka wedle obyczajów.
Potem wszystko popodlewa bardzo dużym deszczem
I zmęczone, lecz szczęśliwa odpocznie nareszcie.


 ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
 Rozwijanie inteligencji emocjonalnej ,kształtowanie umiejętności akceptacji emocjonalnej własnej i innych, odczuwanie różnorodnych emocji     przez każdego człowieka.
 Rozwijanie empatii i życzliwości. Budowanie poczucia bezpieczeństwa i przynależności do grupy.
 Nabywanie wiedzy na temat reguł społecznych dotyczących obcowania ze światem roślin i zwierząt, kształtowanie szacunku do świata przyrody.
 Poznanie liter drukowanych : A, a; M, m ; T, t ;
 Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
 Rozwijanie percepcji słuchowej.
 Wprowadzenie liczb; 1 , 2, 3 w aspekcie kardynalnym, porządkowym i miarowym.
  Kształcenie percepcji wzrokowo – ruchowo – słuchowej.
  Doskonalenie wypowiadania się na forum grupy.
  Kształtowanie umiejętności kodowania.
  Doskonalenie spostrzegawczości.
  Kształtowanie umiejętności obserwowania zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z rodzajami pogody.
  Rozwijania wiedzy przyrodniczej ( jadalne i niejadalne części roślin, szkodniki).
  Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
  Zwiększenie kompetencji plastycznych.
  Inspirowanie do działalności plastyczno – konstrukcyjnej.
  Rozwijanie sprawności fizycznej; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw.
  Zabawy na świeżym powietrzu – spacery, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
  Nauka piosenek i pląsów, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu.
  Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.