
wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
Agnieszka Malczewska
TEMATYKA KOMPLEKSOWA WRZESIEŃ
1. ROK PRZEDSZKOLNY SIĘ ZACZYNA
2. UMIEM DBAĆ O SWOJE BEZPIECZEŃSTWO
3. NASZE EMOCJE
4. JESIEŃ W OGRODZIE
PIOSENKA
,,DO PRZEDSZKOLA”
I. Rano budzę się jaki piękny to czas
Słońce wstało już, a więc pora też wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
Gotów jestem, bo chcę iść już iść, chcę już iść.
Ref: Do przedszkola, do przedszkola
Jak cudownie tutaj, co dzień mija czas
Do przedszkola, do przedszkola
O tym już od rana marzy każdy z nas.
II. Pani czeka już i koledzy już są,
Siadam w kole to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś
Tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.
WIERSZ
,,DROGA DO PRZEDSZKOLA”
Codziennie wczesnym rankiem, zawsze drogę tę samą
Przemierzam do przedszkola razem z moją mamą.
Mijam skrzyżowanie , sklepy, park i szkołę,
Potem kilka domów i widzę przedszkole.
Jestem przedszkolakiem więc swój adres znam,
Do domu potrafię drogę wskazać Wam.
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc wrzesień:
poznanie topografii przedszkola.
zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenia
zachęcanie do tworzenia przyjaznej atmosfery w grupie;
opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu;
poznanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
rozwijanie sprawności manualnej,
wzbogacanie słownictwa;
rozwijanie percepcji wzrokowej;
umuzykalnianie dzieci,
rozwijanie wrażliwości słuchowej
wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej;
poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni;
rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji;
przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa (policja, straż pożarna,
pogotowie ratunkowe );
poznanie numerów alarmowych do tych instytucji;
poznanie funkcji instytucji niosących pomoc;
poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
poznanie zmysłów jakimi odbieramy otaczający nas świat;
poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią w sadzie;
kształtowanie umiejętności nazywania prac w sadzie.
wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wartości odżywczych warzyw i owoców;
kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci;
kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy;
zapoznanie z wyglądem litery O;
doskonalenie umiejętności wyróżniania pierwszej głoski;
doskonalenie umiejętności właściwego używania określeń: mniej, więcej, tyle samo;
kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych;
kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich;
kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów;
usprawnianie analizy sylabowej
rozwijanie sprawności fizycznej (doskonalenie stania jednonóż, doskonalenie orientacji i spostrzegawczości w biegu, ćwiczenia wzmacniające mięśnie stóp, doskonalenie rzutu do celu, zwinności
usprawnianie aparatu artykulacyjnego
doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do siebie
doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
kształtowanie umiejętności wyrażania swoich emocji w sposób akceptowany społecznie
zapoznanie z wyglądem cyfry 1
rozwijanie myślenia
dostrzeganie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich
rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych;
budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi;
nauka piosenek i pląsów;
wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom;