
wychowawcy: Eliza Kubera
Agnieszka Malczewska
Bogumiła Zątak
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
WRZESIEŃ
1. W przedszkolu.
2. Moja miejscowość.
3. Ja, ty i środowisko.
4. Dary jesieni.
5. .W zdrowym ciele zdrowy duch.
PIOSENKA
Piosenka dla Supełka sł. Ewa Stadtmüller,
muz. Jerzy Ostrowski
Dnia pewnego późnym latem
nasz znajomy superkrawiec
znalazł kilka śmiesznych szmatek
i dał ponieść się zabawie.
Ref.: Lalala (klap, klap),
lalala (klap, klap),
lalalalalalalala.
Lalala (tup, tup),
lalala (tup, tup),
lalalalalalala.
Wziął igiełkę i niteczkę,
nie minęło czasu wiele,
jak spod ręki Antoniego
wystartował nasz Supełek.
Ref.: Lalala (hop, hop)…
Teraz Pak ma przyjaciela,
z którym mu nie grozi nuda,
bo z Supełkiem, bo z Supełkiem
każda się zabawa uda.
Ref.: Lalala (cyk, cyk)…
Jest nas więcej – no i dobrze,
bo z przyjaźnią tak się dzieje,
że się mnoży, gdy ją dzielisz,
razem zawsze jest weselej.
Ref.: Lalala (bum, bum)
WIERSZ
Odblaskowe światełka Bożena Forma
Mam światełka odblaskowe
i na kurtce, i na czapce.
Kiedy idę do przedszkola,
to bezpieczny jestem zawsze.
Mam światełka odblaskowe,
na wycieczce, na spacerze,
kiedy deszcz lub mgła na dworze,
lub gdy jeżdżę na rowerze.
Mam światełka odblaskowe,
kiedy maszeruję drogą,
wiem, że zawsze już z daleka
wszyscy mnie zobaczyć mogą.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia
ratunkowego.
Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w sadzie) jesienią.
Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie,
ogrodzie warzywnym.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur
geometrycznych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
Poznanie litery drukowanej o, O; wyróżnianie liter o, O spośród innych liter;
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania
głoski o w wyrazach.
Rozwijanie percepcji słuchowej.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Nauka piosenek i pląsów, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu;
Tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych.
Rozwijanie sprawności fizycznej; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas
wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych
dzieciom.