Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 8 =


wychowawcy: Eliza Kubera
                     Agnieszka Malczewska
                     Bogumiła Zątak   
                     


TEMATYKA KOMPLEKSOWA 
PAŹDZIERNIK

1. Tydzień budowania emocji.
2. Jesienią w parku.
3. Jesienią w lesie.
4. W zdrowym ciele zdrowy duch.
5. Przygotowania do zimy.

PIOSENKA

„Co nam jesień przyniesie”                     
sł. i muz. Łukasz Fulneczek


Refr: Jesień za oknami jesień                             
Co ciekawego nam przyniesie.                       
Jesień za oknami jesień                   
Co jesień nam przyniesie dziś.  

1. Coraz szybciej ciemno,                  
robi się za oknami.                                 
Liście z drzew spadają,                          
mieniąc się kolorami.
Refr: Jesień….
2. Grzybów w koszyku sporo,               
jabłka już pozbierane.                                    
I jakoś zimno strasznie,                   
wieczorem i nad ranem.
Refr: Jesień….

3. Bociany odleciały,                             
z Polski do ciepłych krajów.                 
Chyba poczuły zimę,                           
pewnie powrócą za rok. 

WIERSZ
„Witamy panią Jesień ” Bożena Forma 
 

Idzie przez las Pani Jesień,
psotny wiatr w worku niesie.
Wypuścić go z worka trzeba,
niech strąci liście z drzewa.
Witamy Panią Jesień.
Liście wirują nad ziemią,
ich barwy w słońcu się mienią.
Dzieci bardzo się cieszą,
szybko do parku się spieszą.
Witamy Panią Jesień.
Spadają kasztany, żołędzie,
wkoło pełno ich wszędzie.
Jesień dary przyniosła,
piękna, bajkowa, radosna.
Witamy Panią Jesień.
Lecz kiedy ma humor ponury,
maluje deszczowe chmury.



ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK:
Rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji.
Rozwijanie empatii i zrozumienia dla innych osób.
Rozwijanie umiejętności określania zachowań życzliwych i nieżyczliwych w środowisku rówieśniczym.
Uświadomienie dzieciom, że pewne słowa i konkretne zachowania mogą ranić innych. Wspieranie  pozytywnych relacji rówieśniczych.
Rozwijanie umiejętności komunikacji i współdziałania.
Uczenie rozwiązywania konfliktów w sposób pokojowy.
Kształtowanie postawy otwartości, życzliwości i wzajemnej pomocy.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie  jesienią – park, las.
Poszerzanie czynnego słownika o nazwy  zwierząt oraz roślin z lasu, rozpoznawanie wybranych drzew po liściach i  rozpoznawanie grzybów.
Poznawanie sposobów przygotowywania się zwierząt do zimy.
Dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego.
Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych.
Kształtowanie postaw prozdrowotnych.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
Wprowadzenie znaku graficznego liczby 1.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
Poznanie liter drukowanych  i pisanych: a, A, l, L,  m, M; wyróżnianie poznanych liter spośród innych liter;
Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek  w wyrazach.
Rozwijanie percepcji słuchowej.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Nauka piosenek i pląsów, kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu;
Rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu.
Tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych.
 Rozwijanie sprawności fizycznej; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wykonywania ćwiczeń i wspólnych zabaw.
Rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Rozwijanie ekspresji i inwencji twórczej.
Kształtowanie umiejętności pracy w zespole.
Wdrażanie do szybkiego reagowania i wykonywania poleceń.
Rozwijanie zainteresowania czytaniem.
Wdrażanie do porządku i dbałości o estetykę najbliższego otoczenia.