
wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
Danuta Bykowska
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
MAJ
1. KTO TY JESTEŚ?
2. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
3. NA ŁĄCE
4. MAMA I TATA
MAJ
1. KTO TY JESTEŚ?
2. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA?
3. NA ŁĄCE
4. MAMA I TATA
PIOSENKA
,, JESTEŚ MAMO SKARBEM MYM’’
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi - witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz - miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
WIERSZ
,,MAMA I TATA
– DWA SŁOWA’’
Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata
Wypowiadane przez wszystkich ludzi
Czy to są mali, czy to są duzi
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MAJ:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
Budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie umiejętności językowych.
Usprawnianie narządów mowy.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.
Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek.
Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek.
Zapoznanie z procesem powstawania książki.
Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence.
Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.
Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i
dokładania.
Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Kształtowanie orientacji na kartce.
Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.
Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego
sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.
,, JESTEŚ MAMO SKARBEM MYM’’
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi - witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz - miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
WIERSZ
,,MAMA I TATA
– DWA SŁOWA’’
Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata
Wypowiadane przez wszystkich ludzi
Czy to są mali, czy to są duzi
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MAJ:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
Budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie umiejętności językowych.
Usprawnianie narządów mowy.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.
Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek.
Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek.
Zapoznanie z procesem powstawania książki.
Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence.
Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.
Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i
dokładania.
Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Kształtowanie orientacji na kartce.
Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.
Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego
sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.