Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
                               Danuta Bykowska
                               
TEMATYKA KOMPLEKSOWA LUTY

1. W KRAINIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH
2. PREHISTORYCZNY ŚWIAT
3. W KOSMOSIE
4 WSZYSTKO JEST MUZYKĄ





 
PIOSENKA
Wszystko gra!
Słowik tysiąc zna piosenek,
dzięcioł stuka jak w bębenek.
Dzwon na wieży liczy czas.
Dźwięki słyszy każdy z nas.
 
Wróbel – ćwir!
A wrona – kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
 
O patelnię łyżka dzwoni.
Trąbi w trąby stado słoni.
A kot bury popis dał.
Bo na dachu zrobił miaaauuu!
 
Wróbel – ćwir!...
Ta melodia jest z baśni.
Ta – spokojna. Hej nie zaśnij!
A ta jakoś groźnie brzmi.
Czy ktoś rękę poda mi?
Wróbel – ćwir!


WIERSZ
"Stańmy wszyscy obok siebie"

Stańmy wszyscy obok siebie
zróbmy duże koło.
Na dzień dobry pomachajmy
do siebie wesoło.
Raz, dwa, trzy – klaszczmy w dłonie.
Raz, dwa, trzy – w kolanka.
I żółwiki przybijmy
od samego ranka!
Teraz każdy niech przykucnie,
oprze się na łapkach.
I podskoczy kilka razy
tak jak robi żabka.
Niech do koła potem wróci,
przy kimś sobie stanie
i przybija komuś piątkę –
tak na powitanie!





 ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE DZIECI CZTEROLETNICH
 Poznanie wieloznaczności słowa skarb
 Doskonalenie umiejętności wyrażania słowami myśli i uczuć
 Zapoznanie z formami życia pod wodą
 Wprowadzenie pojęć określających zbiorniki wodne (staw, rzeka, morze, ocean, akwarium)
 Doskonalenie motoryki małej
 Rozwijanie umiejętności plastyczno – technicznych
 Rozwijanie ciekawości i aktywności poznawczej, udział w eksperymentach
 Doskonalenie aparatu mowy
 Zachęcanie dzieci do integracji w grupie
 Poznanie znaczenia słowa kopalnia
 Doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania
 Poznanie dźwiękow Ziemi
 Ćwiczenie koordynacji ruchowej
 Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody
 Poznanie pojęć: wulkan, lawa
 Rozwijanie percepcji słuchowej
 Kształtowanie wrażliwości na dźwięki i muzykę
 Wyjaśnienie i utrwalenie pojęć: dyrygent, orkiestra, batuta
 Poznanie i utrwalenie nazw instrumentów
 Doskonalenie umiejętności układania i kontynuowania rytmów
 Rozwijanie wrażliwości dotykowej
 Utrwalenie nazw emocji
 Rozwijanie kreatywności podczas tworzenia prac plastycznych inspirowanych muzyką
 Poznanie wiedzy na temat ziemi, kosmosu
 Rozwijanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości
 Kształtowanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów
 Utrwalenie wiedzy na temat pojazdów kosmicznych
 Ćwiczenie umiejętności określania kierunków w przestrzeni
 Poznanie pojęć: muzeum, historia
 Wdrażanie do właściwego zachowania się w muzeum
 Poznanie nazw zawodów: archeolog, paleontolog
 Rozwijanie umiejętności sylabowej
 Poznanie i utrwalenie nazw dinozaurów
 Rozumienie pojęć: mięsożerny, roślinożerny
 Poszerzenie i utrwalenie wiedzy na temat życia dinozaurów
 Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat i odpowiadania a pytania
 Rozwijanie umiejętności poruszania się w rytm muzyki
 Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, aktywnej zabawy
 Ćwiczenie prawidłowego toru oddechowego