Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 7 =
wychowawcy grupy: Dorota Szulc
                               Marta Smolarek


Wraz z nastaniem jesieni grupa II "Motylki" przyłączyła się do Projrktu Edukacyjnego "Wyzwania Teodora". Przez kilka miesięcy będą zdobywali różne sprawności, a towarzyszyć im będzie bocian Teodor


 
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
NA CZERWIEC
1. ŚWIĘTO DZIECI
2. LATO - CZAS ZABAWY
3. KOLOROWE LATO
4. ŻEGNAMY PRZEDSZKOLE
5. DO WIDZENIA!






 
PIOSENKA    
,, DŹWIĘKI LATA”
Przeszła wiosna i lato nadchodzi.
Już na łące szumi ciepły wiatr.
Pszczół i bąków chór słyszy tu co dzień
każdy motyl, co siada na kwiat.
Ref: Gdy wesołe zaświeci słońce,
to się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum kum,
cyk, cyk, kle, kle!
Każdy lato wita, jak chce!
Przyleciały z Afryki bociany.
Jak wesoło klekoczą wśród traw.
Żaby głośno kumkają nocami.
Chcesz posłuchać, to biegnij nad staw.
Ref: Gdy wesołe zaświeci słońce,
to się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum kum,
cyk, cyk, kle, kle!
Każdy lato wita, jak chce!

W trawie konik polny wciąż cyka,
myszka piszczy zabawnie: pi,pi.
I słowika radosną pieśń słychać.
Zaśpiewajmy o łące i my!
Ref:Gdy wesołe zaświeci słońce,
to się zaczną koncerty na łące.
Bzy, bzy, kum kum,
cyk, cyk, kle, kle!
Każdy lato wita, jak chce!


WIERSZ
,,MORZE, GÓRY I JEZIORA”
Mała Ola razem z tatą
nad Bałtykiem spędza lato.
Choć ją piasek w stopy parzy,
co dzień bawi się na plaży.

Tomek z mamą wolą góry-
skalne szczyty ponad chmury.

I wędrówki poprzez hale,
tam gdzie owce i górale.
A ja razem z moim bratem
na Mazury jadę latem.
Białe żagle i jeziora -
przygód już nadchodzi pora.

 

Drodzy Rodzice! Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc czerwiec.
poznanie znaczenia pojęcia „tolerancja”,
doskonalenie umiejętności formułowania swoich opinii,
budzenie empatii,
poznanie nazwy pierwszego letniego miesiąca,
rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
rozwijanie słownika czynnego,
rozwijanie mowy komunikatywnej,
zachęcanie do uważnego słuchania siebie nawzajem,
poznanie określeń związanych z położeniem różnych przedmiotów w przestrzeni,
rozwijanie orientacji w przestrzeni,
zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas wykonywania zadań,
poznanie wybranych kroków tanecznych,
rozwijanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu,
rozwijanie sprawności fizycznej,
uwrażliwienie na piękno tańca,
poznanie wyglądu i nazw wybranych letnich kwiatów,
wzbogacanie wiedzy przyrodniczej,
rozwijanie motoryki małej,
wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
wdrażanie do zgodnej współpracy podczas zajęć plastycznych,
poznanie znaczenia słów „być tolerancyjnym” na podstawie opowiadania,
doskonalenie umiejętności rozpoznawania oraz nazywania uczyć i emocji,
rozwijanie kreatywności,
rozwijanie empatii i wrażliwości,
poznanie nazw wybranych mieszkańców łąki,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody,
poznanie wybranych wiadomości na temat pszczół,
rozwijanie zainteresowania otaczającym światem,
rozwijanie umiejętności klasyfikowania i przeliczania,
uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o środowisko naturalne, a szczególności pszczoły,
poznanie głosów wybranych mieszkańców łąki,
rozwijanie poczucia rytmu,
rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
zachęcanie do zgodnej współpracy podczas wspólnego muzykowania,
nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
rozwijanie twórczego myślenia, wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
rozwijanie sprawności motorycznej,
wdrażanie do zgodnej współpracy i porozumiewania się cichym głosem podczas wykonywania zadań,
poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
rozwijanie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
odnajdywanie radości w kreatywnym działaniu,
poznanie różnych letnich zabaw,
rozwijanie umiejętności wokalnych;
odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
zachęcanie do estetycznego wykonania pracy,rzedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc czerwiec