Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 8 =

                 

wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
                               Adrianna Chądzyńska
                               

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA LUTY

1. NASZE ULUBIONE BAŚNIE
2. DAWNO TEMU
3. BABCIA I DZIADEK
4. KIEDY PATRZĘ W NIEBO
5. WYNALAZKI


 

PIOSENKA
"Słoneczko"

Słoneczko późno dzisiaj wstało
i w takim bardzo złym humorze.
I świecić też mu się nie chciało,
bo mówi, że zimno na dworze.
Lecz gdy piosenkę usłyszało,
to się tak bardzo ucieszyło,
zza wielkiej chmury zaraz wyszło
i nam radośnie zaświeciło.
   Ref: Słoneczko nasze, rozchmurz buzię,
bo nie do twarzy ci w tej chmurze,
słoneczko nasze, rozchmurz się,
maszerować z tobą będzie lżej.
 A kiedy ktoś z naszej gromady
na wszystko dąsa się i chmurzy,
możecie go ze słonkiem równać
i tę piosenkę mu powtórzyć.
A zaraz mu się zmieni mina
i uśmiech jego twarz rozjaśni,
nawet w wesołka się przemieni
i zaraz wszystkim będzie raźniej.
   Ref: Słoneczko nasze...



WIERSZ
"Wynalazki"

Kto wynalazł żagiel, koło,
papier, zegar i maszynę?
Wynalazców mądre grono
coś nowego wciąż wyczynia.
Tyle możliwości mamy
dzięki mądrym wynalazkom:

i jeździmy, i latamy,
mamy radio i żelazko.
Może wy coś wymyślicie,
czego dzieci oczekują?
Dom, co jeździ sam po świecie,
lub parasol przeciw dwójom?


 
Cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc luty
• Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy i przedwiośnia.
• Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
• Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
• Rozumienie czytanego tekstu i konstruowanie wypowiedzi podczas rozmów o ulubionych książkach.
• Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
• Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
• Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
• Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
• Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
• Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
• Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
• Ćwiczenie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości.
• Zabawy parateatralne na kanwie znanych bajek.
• Poznanie terminu ,,archeolog'' oraz poszerzanie wiedzy na temat przeszłości.
• Utrwalanie pojęcie liczby 1 w aspekcie kardynalnym. Układanie rytmy dwuelementowe.
• Rozmowy na temat zagadnień:noc i dzień, Słońce i Księżyc.
• Rozmowy o kosmosie, wyprawach kosmicznych i planetach.