![](https://przedszkole19.piotrkow.pl/content/photos/malutkie-miniatury/biedr-1662068822-1693494579.jpg)
wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
Adrianna Chądzyńska
TEMATYKA KOMPLEKSOWA CZERWIEC
1. MOJE ZWIERZĄTKO
2. KOLORY LATA
3. WAKACJE TUŻ TUŻ
4. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE
PIOSENKA
1. Każdy przedszkolak dobrze wie,
że słonko w górze śmieje się,
wietrzyk wieje sobie w dal,
morze śpiewa szumem fal.
I każdy przedszkolak pamięta,
że w lesie mieszkają zwierzęta.
2. Każdy przedszkolak dobrze wie,
że lis do nory chowa się,
niedźwiedź lubi słodki miód,
jeżyk tupie: tup-tup-tup!
A krowa ma rogi na głowie -
to każdy przedszkolak wam powie!
3. Każdy przedszkolak dobrze wie,
że śnieżek zimą biały jest.
Biedroneczka kropki ma
i czerwone skrzydła dwa,
że czarne są kruki i wrony,
a trawa ma kolor zielony.
WIERSZ
,,Tęcza "
Na niebie słońce,
nad słońcem chmurka,
a z chmurki deszczyk
drobniutko ciurka,
Co teraz będzie?
Już wiedzą dzieci
za chwile tęcza
barwna zaświeci.
,, Światełko "
Przez ulicę ida dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zas czerwone,
czekaj grzecznie na....( zielone )
Cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc czerwiec:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
Wdrażanie do bezpiecznych zabaw podczas wakacji.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.