Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 5 =

                 

wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
                               Adrianna Chądzyńska
                               

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA CZERWIEC

1. MOJE ZWIERZĄTKO
2. KOLORY LATA
3. WAKACJE TUŻ TUŻ
4. DO WIDZENIA PRZEDSZKOLE



 

PIOSENKA
1. Każdy przedszkolak dobrze wie,
    że słonko w górze śmieje się,
    wietrzyk wieje sobie w dal,
    morze śpiewa szumem fal.
    I każdy przedszkolak pamięta,
    że w lesie mieszkają zwierzęta.
2. Każdy przedszkolak dobrze wie,
    że lis do nory chowa się,
    niedźwiedź  lubi słodki miód,
    jeżyk tupie: tup-tup-tup!
    A krowa ma rogi na głowie -
    to każdy przedszkolak wam powie!
3. Każdy przedszkolak dobrze wie,
    że śnieżek zimą biały jest.
    Biedroneczka kropki ma
    i czerwone skrzydła dwa,
    że czarne są kruki i wrony,
    a trawa ma kolor zielony.
 


WIERSZ
,,Tęcza "

 Na niebie słońce,
 nad słońcem chmurka,
a z chmurki deszczyk
drobniutko ciurka,
Co teraz będzie?
Już wiedzą dzieci
za chwile tęcza
barwna zaświeci.

 
,, Światełko "

Przez ulicę ida dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zas czerwone,
czekaj grzecznie na....( zielone )
  


 
Cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc czerwiec:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Wdrażanie do opieki nad  zwierzętami domowymi.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu  w ogrodzie przedszkolnym.
Wdrażanie do bezpiecznych zabaw podczas wakacji.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.