Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 2 =

                 

wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
                               Adrianna Cejnóg
                               

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC

1. W KUCHNI
2. OGRÓDEK W SALI
3. MARCOWA POGODA
4. CZEKAMY NA WIOSNĘ
 

PIOSENKA
,,UCIEKAJ  ZIMO”
1. Wsiadaj zimo na sanki  
    i uciekaj już.
    Zabierz śnieżne bałwanki,
    zabierz wiatr i mróz.
Ref:. Rękawiczki i czapki
         pochowamy do szafki.
         Na spacerek pójdziemy,
         nie zmarzniemy już.
2. A ty zimo uciekaj,
    za górkę, za las.
    I nie marudź , nie zwlekaj,
    już na wiosnę czas.
Ref:. Rękawiczki i czapki…..x2


WIERSZ
,, OGRÓDEK NA OKNIE”
W ogródku na oknie już rośnie szczypiorek,
Zielona pietruszka i z nasion- pomidorek.
Rzeżucha, co pachnie i wszystkim smakuje
I kolorowa fasolka, co oczy raduje.
Pośród tego kwiatki Kasia też wysiała
Będzie z nich radość cała grupa miała.

Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc marzec:

-baw się zgodnie z innymi
-dzieli wyrazy na sylaby
-jest zręczne
-potrafi wypowiedzieć się nt pracy kucharki
-zna ważne dla niej zasady jej pracy
-codziennie myje zęby
-dzieli wyrazy na sylaby
-koloruje wg wzoru
-sprząta po skończonej zabawie
-słucha wiersza z uwagą
-nazywa poszczególne sztućce
-rozróżnia prawą i lewą stronę i stosuje stronność
-jest sprawne ruchowo
-poprawnie wykonuje zadania ruchowe
-samodzielnie przebiera się w strój sportowy
-wyraża swoja mimiką odczucia związane ze spożywaniem potraw
-jest odporne emocjonalnie
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa sprzęty ręczne i elektryczne
-opowiada i koloruje obrazek
-manipuluje sprzętami kuchennymi i odgaduje dźwięki
-gra na nietypowych instrumentach perkusyjnych
-rozróżnia produkty jadalne i niejadalne
-wykonuje zadania wykrawania ciasteczek z masy solnej
-interesuje się książkami i bajeczkami
-bawi się zgodnie z innymi
-nazywa produkty spożywcze
-wie jak należy zachować się przy stole
-wie co jest zdrowe dla organizmu
-nazywa zdrowe i niezdrowe produkty, jadalne i niejadalne
-wie, ze należy pić wodę
-chętnie przebywa na dworze
-posługuje się pojęciami: duży , większy, największy
-chętnie rysuje
-bezpiecznie posługuje się nożyczkami
-nakrywa do stołu
-samodzielnie komponuje kanapki
-wie, że należy przed spożywaniem posiłków myć ręce
-chętnie przebywa na świeżym powietrzu
-wycina określone elementy
-sprząta miejsce pracy
-chętnie wypowiada się nt tego co lubi lub nie lubi
-rozróżnia nasiona, określa ich fakturę, wielkość, zapach
-dzieli zdanie na sylaby
-słucha wiersza z uwagą
-odpowiada na pytania
-koloruje wg kodu
-samodzielnie myje zęby
-jest zwinne
-samodzielnie wykonuje wizytówkę
-wie dlaczego musi się zdrowo odżywiać
-opowiada obrazki historyjki obrazkowej
-wie co jest potrzebne do wzrostu roślin
-zna i wymieni czynniki wzrostu roślin
-przestrzega zasad i reguł gier
-odpowiada na pytania
-reaguje na symbole obrazkowe w zabawie
-dzieli nazwy na sylaby
-rozpoznaje po zapachu miętę i bazylie
-słucha utworu muzycznego
-tańczy z chusteczkami do muzyki
-z pomocą nauczyciela przygotowuje napój i wraz z innymi spożywa ten napój
-lubi słuchać czytanych utworów
-sprząta po skończonej zabawie
-koloruje wg kodu
-zna i nazywa kolory
-słucha poleceń nauczyciela
-odtwarza liczbę dźwięków
-przelicza liczebnikami głównymi
-odwzorowuje liczebność zbiorów
-rysuje odpowiednia ilość kropek
-dba o rośliny, podlewa je systematycznie
-ryzuje na określony temat
-prawidłowo posługuje się kredkami
-starannie wypełnia płaszczyznę konturu
-rysuje w powietrzu, na dywanie wg szablonu
-wycina i nakleja wg określonego szablonu
-jest zręczne
-lepi z masy solnej
-nazywa dni tygodnia
-mówi o swoich odczuciach
-przestrzega zasad dobrej zabawy
-opowiada o tym co widzi za oknem
-odpowiada na pytania związane z treścią obrazków
-buduje dłuższe wypowiedzi
-nazywa i wyszukuje elementy pogody
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-wydziera z papieru
-bawi się wybranymi przez siebie zabawkami
-samodzielnie wykonuje prace plastyczną
-rysuje wspólnie rysunek
-zachowuje prawidłowa postawę
-poprawnie wykonuje zadania ruchowe
-jest sprawne manualnie
-zna zasady gry w różne ciekawe gry planszowe
-bawi się z innymi i szanuje ich prawa
-poprawnie wykonuje ćwiczenia oddechowe
-opowiada historyjkę obrazkową
-wyciąga wnioski
-śpiewa piosenkę
-bezpiecznie zachowuje się na placu przedszkolnym
-wypowiada zdrobnienia i zgrubienia
-śpiewa piosenkę
-słucha bajeczki
-przestrzega ustalonych wcześniej zasad
-wie jak dostosować ubiór do pogody
-przelicza liczebnikami głównymi
-aktywnie słucha opowiadania
-rozumie pojęcie „tyle samo”
-układa obrazek z części
-rysuje obrazek na temat dowolny
-bawi się zgodnie w zespole
-zna przysłowie o marcu
-rysuje po śladzie i koloruje
-maluje prace nowa techniką
-zna symbole marcowej pogody
-zna wiosenne kolory
-bezpiecznie bawi się na placu zabaw
-mówi o uczuciach
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-śpiewa piosenki
-dostrzega różnice w obrazkach
-wycina liście z krepiny
-bezpiecznie posługuje się nożyczkami
-powtarza fragmenty wiersza
-mów wiersz z pamięci
-zna i wymienia oznaki wiosny
-dzieli wyrazy na sylaby
-koloruje wg rytmu
-powiada historyjkę obrazkową
-przestrzega wszystkich omówionych zasad
-wymieni wg kolejności pory roku
-ilustruje piosenkę ruchem
-śpiewa piosenkę
-ma poczucie rytmu
-potrafi rywalizować
-słucha uważnie bajeczki
-utrwalenie w zabawie koloru zielonego
-układanie rytmów z listków
-przelicza elementy zbioru
-określa ilość elementów w zbiorze
-bezpiecznie spędza czas na dworze
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną
-rozpoznaje bazie kotki
-szuka różnych znaczeń wyrazów
-powtarza rymowankę o wiośnie
-maluje bazie palcami
-dokleja kulki krepiny
-bezpiecznie spędza czas na dworze
-potrafi szybko biegać
-odgaduje zagadki
-śpiewa piosenkę
-mówi o swoich odczuciach