
wychowawcy: Eliza Kubera
TEMATYKA KOMPLEKSOWA WRZESIEŃ
1. Poznajmy się.
2. W naszym przedszkolu.
3. Jesteśmy podobni, jesteśmy różni.
4. Bezpieczni na drodze.
PIOSENKA
„ Bo w przedszkolu”
1. Budzik rano woła mnie:
- Dzyń, dzyń , nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
- Ruszać czas, tup, tup!
Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza
pani, już od progu z uśmiechem nas
wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi,
i o wszystko ją można zapytać.
2. Do przedszkola , spiesz się spiesz,
hau,hau,hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – Ja bym chciał z tobą
iść, miau, miau.
Ref. Bo w przedszkolu czeka nasza
pani……
WIERSZ
Gdy zamierzasz przejść ulicę”
Gdy zamierzasz przejść ulicę
Musisz poznać tajemnicę.
Na chodniku przystań bokiem.
Popatrz w lewo bystrym okiem.
Skieruj w prawo wzrok sokoli.
Znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna - wiec swobodnie mogą
przez nią przejść przechodnie
Każdy uczeń, nawet mały,
Zna na pamięć te sygnały
I odróżnia na ulicach
Wszystkie znaki na tablicach.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE V
nawiązywanie relacji rówieśniczych
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie orientacji w schemacie ciała
doskonalenie umiejętności przeliczania
doskonalenie umiejętności nazywania części ciała
rozwijanie motoryki małej
rozwijanie słuchu muzycznego, pamięci słuchowej
ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki
wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu
utrwalenie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy
rozwijanie sprawności manualnej
kształtowanie zmysłów wzroku, dotyku
rozwijanie samodzielności
rozpoznawanie i podawanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu
poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu
zabaw
rozwijanie sprawności ruchowej
poszerzenie wiedzy o zasadach utrzymania higieny, przyborach higienicznych
budowanie poczucia własnej wartości
rozwijanie kreatywności
utrwalenie nazw kolorów
poznanie i nauka sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o
pomoc
poznanie określeń opisujących kolegów i koleżanki
rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej
rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej
wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie
poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
poznanie podstawowych wiadomości na temat bezpiecznego przechodzenia przez
jezdnię
rozwijanie słuchu fonematycznego
poznanie wybranych znaków ostrzegawczych
rozwijanie umiejętności klasyfikacji
kształtowanie umiejętności odwzorowywania
doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych