Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 5

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 4 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 4 =


wychowawcy: Eliza Kubera     
                     


TEMATYKA KOMPLEKSOWA
GRUDZIEŃ

1. ŚWIĄTECZNE POCZTÓWKI
2. ZWIERZĘTA ZIMĄ
3. SPOTKANIE PRZY WIGILIJNYM STOLE
4. ŚWIĄTECZNE ZWYCZAJE

 

PIOSENKA
„JUŻ BLISKO  KOLĘDA”

Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
Łańcuszkami, bombkami zaświeci.
Ref.:
To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci.
Hej kolęda, kolęda.
Gdy opłatek już leży na stole,
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.
To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do Ciebie.
Hej kolęda, kolęda.
Gdy upieką się słodkie makowce
I głos dzwonka z daleka zawoła.
To znaczy, że już Święta,
Że już blisko kolęda,
I za drzwiami już stoi Mikołaj.
Hej kolęda, kolęda



WIERSZ
"PRZED WIGILIĄ"

Basiu podaj jeszcze jeden talerz
Już nakryłam dla całej rodziny
Wiem, córeczko, dziękuję ci, ale
Gdyby przyszedł dziś ktoś w odwiedziny…?
Może jakiś zabłąkany podróżny
zechce u nas się ogrzać w pół drogi?
Może ktoś, kto na pociąg się spóźnił,
Śpiesząc do swych bliskich i drogich.
Może sąsiad przyjdzie do nas na wieczór?
Niech zapomni o troskach i lękach…
By nikt dzisiaj samotnym się nie czuł,
W każdym domu wolne krzesło czeka!





ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC GRUDZIEŃ
j
akie elementy muszą się znaleźć na kopercie, zanim wyślemy list (znaczek pocztowy, adres nadawcy, adres odbiorcy).
opisywanie kart świątecznych.
jak wygląda praca na poczcie,
jaką drogę musi przejść list, by trafić do adresata,
co robią listonosz, kasjer oraz naczelnik.
jak dawniej ludzie komunikowali się na odległość, a jak robią to dziś,
jak można bezpiecznie korzystać z Internetu.
w otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską k.
wskazywanie pierwszej i ostatniej głoski w wyrazach.
podczas zabaw matematycznych określanie liczebności zbiorów i wskazywanie, w których zbiorach jest tyle samo, mniej lub więcej elementów.
uczestniczenie w zabawach rytmicznych i muzycznych z przyborami (szarfami, obręczami, woreczkami gimnastycznymi itd.) lub bez nich.
czego zwierzęta potrzebują, by przetrwać zimę.  
zorganizowanie zbiórki żywności i koców dla zwierząt ze schroniska.
zapoznanie z praca leśniczego.
opisywanie różnych materiałów - używanie pojęć: gładki, szorstki, chropowaty, przyjemny, nieprzyjemny. Uczyliśmy się rozwijać zdania.
w otoczeniu i na ilustracjach wyszukiwanie przedmiotów, których nazwy rozpoczynają się głoską u. Przeliczaliśmy sylaby w wyrazach.
posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi: 1, 2, 3.
tworzenie zbiorów, które zawierają po tyle samo elementów.
układanie rytmów dwu- i trzyelementowe
tworzenie prac plastycznych z różnych materiałów
wykonywanie ćwiczeń usprawniających koordynację ruchową, a także kształtujących prawidłową postawę ciała.
rozmowa na temat przygotowań do świąt: zwyczajach świątecznych i tradycyjnych potrawach.
przygotowywanie różnych ozdób choinkowych
poznanie kolęd „Przybieżeli do Betlejem”  oraz „Wśród nocnej ciszy”, słuchanie także innych utworów świątecznych.
klasyfikowanie i przeliczanie wybranych elementów
posługiwanie się pojęciami: najdłuższy, najkrótszy, najwyższy, najniższy, średni, największy, najmniejszy.
ostatni tydzień spędziliśmy, przygotowując jasełka.
wspólne przygotowanie  elementów dekoracji i dekorowanie sali.
wykonanie kart świątecznych
przygotowanie jasełek
śpiewanie poznanych kolęd i pastorałek
wykonywanie ćwiczeń oddechowych i usprawnianie aparatu mowy.
rozmowa na temat zwyczajów składania życzeń i składanie sobie życzeń świątecznych.