
wychowawcy: Eliza Kubera
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
MARZEC
1. W MARCU JAK W GARNCU
2. KIEDY PATRZĘ W NIEBO
3. OZNAKI WIOSNY
4. WSZYSTKO ROŚNIE
PIOSENKA
„Marcowe żaby”
1.Już wiosna na polach sadzi krokusy.
Zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.
Ref.: A żaby rechu – rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu – rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu – rech żabi śmiech.
2.A deszczem umyte drzewa są czyste,
Na gałązkach już rosną kotki puszyste.
3.Na łące bociany głośno klekocą.
Rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
WIERSZ
"Prośba do słoneczka"
Malutka główka krokusa
nad śniegiem się pojawiła.
To znaczy, że już wkrótce
przybędzie wiosna miła.
Słoneczko nasze kochane,
bardzo cię prosimy.
Ogrzewaj mocno ziemię,
zacieraj ślady zimy.
Pod śniegiem mocno bije
pani przyrody serce.
Słoneczko wyślij promienie,
daj ciepła jak najwięcej.
Urośnie młoda trawa,
rozwiną się pąki na drzewach.
Dla ciebie miłe słoneczko
każdy ptaszek zaśpiewa.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MARZEC:
- rozmowa o kosmosie, wyprawach kosmicznych, planetach i gwiazdach
- rozmowa na temat: co to jest astronomia, co robią astronom i astronauta, co to jest Wielki Wóz
- kreślenie pośladzie oraz rysowanie w tunelu szlaczków literopodobnych
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 7
- położenie przedmiotów na kartce i używanie określeń: na środku kartki, na górze kartki, z prawej / z lewej strony, w lewym górnym rogu itp.
- utrwalenie cech figur geometrycznych oraz klasyfikowanie według wybranych cech
- ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała
- oglądanie książek i filmów o kosmosie
- obserwowanie zmian jakie zachodzą w przyrodzie wraz ze zbliżającą się wiosną
- poznanie przysłowia „W marcu jak w garncu ”
- jak dobierać odpowiedni ubiór do pogody i dlaczego
- słuchanie dźwięków, które można usłyszeć w marcu – odgłosy deszczu, wiatru, burzy
- poznanie piosenki „Marcowe żaby”
- utrwalanie pojęć: prawa i lewa strona podczas zabaw ruchowych i dydaktycznych
- Uczestniczenie w zabawach rytmicznych i muzycznych z przyborami (szarfami, obręczami, woreczkami gimnastycznymi itd.) lub bez nich
- rozmowy o zachowaniu zwierząt wiosną
- zabawy w przeliczanie i tworzenie zbiorów siedmioelementowych.
- rozmowa o pracach jakie wykonuje się wiosną w ogrodzie
- rozmowa na temat „Jakie kwiaty zwiastują wiosnę?”
- poznanie części rośliny (łodyga, liście, kwiaty, ) oraz jakie pełnią funkcje?
- wspólne przygotowywanie posiłków z wykorzystaniem zdrowej żywności
- prace plastyczne różną techniką
- wspólne sadzenie nasion, cebulek, obserwacja procesu wzrastania roślin
- układanie historyjek zgodnie z kolejnością zdarzeń