wychowawca grupy: Agnieszka Malczewska
Danuta Matuschkiewicz
Danuta Matuschkiewicz
TEMATYKA NA MIESIĄC
STYCZEŃ
1. Nowy Rok
2. Bale w karnawale
3. Babcia i Dziadek
4. Świat się zmienia
WIERSZ
"Wiersz dla babci i dziadka"
Kochani, dziś okazja rzadka,
Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.
Jak wiecie, jest ich razem czworo,
Co można sprawdzić, gdy się zbiorą.
Wciąż mówią wtedy o tych latach,
Gdy jeszcze dzieckiem był wasz tata,
A wasza mama bez swych lalek
Do łóżka iść nie chciała wcale.
A teraz, jak ten czas wciąż leci!
Cieszą się dziećmi swoich dzieci
I myślą, widząc ich gromadkę,
Że miło babcią być i dziadkiem.
Więc dziś spróbujcie zapamiętać,
Czym są dla dziadków ich wnuczęta,
I pięknej szansy nie przegapcie:
Kochajcie dziadków swych i babcie!
PIOSENKA
"Babcia od bajek, dziadek od zagadek"
Moja Babcia i mój Dziadek
To wspaniali są dziadkowi.
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
Babcia bajkę nam opowie.
Ref.:
Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek,
Jakie wnukom opowiada
Moja Babcia i mój Dziadek.
Poprosimy naszą babcię:
Babciu, z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę,
A za każdym razem inną.
Ref.:
Bo na świecie…
Posadzimy teraz dziadka
Na fotelu wiklinowym.
Dziadku, powiedz nam zagadkę,
Całkiem nową prosto z głowy.
Ref.:
Bo na świecie…
Cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc styczeń:
nawiązywanie relacji rówieśniczych
rozwijanie inteligencji emocjonalnej
kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą
kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania
rozwijanie sprawności motoryki małej
przestrzeganie norm i zasad funkcjonowania w grupie
wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
różnicowanie stron i klasyfikowanie
doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych
rozwijanie sprawności manualnej
budowanie wiary we własne możliwości
rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
rozwijanie umiejętności porównywania wielkości
rozwijanie zdolności twórczych
rozwijanie sprawności ruchowej
ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy
budowanie poczucia własnej wartości
rozwijanie kreatywności
wprowadzenie liter N, n, R, r, B, b
dostrzeganie zimowego krajobrazu
rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
kształcenie słuchu muzycznego
"Wiersz dla babci i dziadka"
Kochani, dziś okazja rzadka,
Mamy Dzień Babci oraz Dziadka.
Jak wiecie, jest ich razem czworo,
Co można sprawdzić, gdy się zbiorą.
Wciąż mówią wtedy o tych latach,
Gdy jeszcze dzieckiem był wasz tata,
A wasza mama bez swych lalek
Do łóżka iść nie chciała wcale.
A teraz, jak ten czas wciąż leci!
Cieszą się dziećmi swoich dzieci
I myślą, widząc ich gromadkę,
Że miło babcią być i dziadkiem.
Więc dziś spróbujcie zapamiętać,
Czym są dla dziadków ich wnuczęta,
I pięknej szansy nie przegapcie:
Kochajcie dziadków swych i babcie!
PIOSENKA
"Babcia od bajek, dziadek od zagadek"
Moja Babcia i mój Dziadek
To wspaniali są dziadkowi.
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
Babcia bajkę nam opowie.
Ref.:
Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek,
Jakie wnukom opowiada
Moja Babcia i mój Dziadek.
Poprosimy naszą babcię:
Babciu, z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę,
A za każdym razem inną.
Ref.:
Bo na świecie…
Posadzimy teraz dziadka
Na fotelu wiklinowym.
Dziadku, powiedz nam zagadkę,
Całkiem nową prosto z głowy.
Ref.:
Bo na świecie…
Cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc styczeń:
nawiązywanie relacji rówieśniczych
rozwijanie inteligencji emocjonalnej
kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
rozwijanie zainteresowania otaczającą przyrodą
kształcenie umiejętności posługiwania się przyborami do rysowania
rozwijanie sprawności motoryki małej
przestrzeganie norm i zasad funkcjonowania w grupie
wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
różnicowanie stron i klasyfikowanie
doskonalenie samodzielności w zakresie czynności samoobsługowych
rozwijanie sprawności manualnej
budowanie wiary we własne możliwości
rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy wyrazowej
rozwijanie umiejętności porównywania wielkości
rozwijanie zdolności twórczych
rozwijanie sprawności ruchowej
ćwiczenie umiejętności rozpoznawania i liczenia pieniędzy
budowanie poczucia własnej wartości
rozwijanie kreatywności
wprowadzenie liter N, n, R, r, B, b
dostrzeganie zimowego krajobrazu
rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
kształcenie słuchu muzycznego