Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 3

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 9 =
 
wychowawca grupy: Agnieszka Nowakowska
                    ​             Bogumiła Zątak
                                  Agnieszka Malczewska

 
 
 
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
MAJ

1. BAŚNIE, BAJKI, LEGENDY
2. RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
3. JA I MOI BLISCY
4. PRZYJACIELE Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

PIOSENKA 
" Moja wesoła rodzinka"
1 My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
Ref: Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
2 Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
Ref :Mama, tata, siostra, brat….
3 Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref: Mama, tata, siostra, brat ….
4 Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
 Ref: Mama, tata, siostra, brat ….
5 Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
 Ref: Mama, tata, siostra, brat ….


 
WIERSZ
     " MAMA"
Moja mama - czarodziejka
swym figlarnym okiem zerka
i uśmiecha ciągle się
przy niej nigdy nie jest źle.
 
Na kolano me rozbite
zna sposoby znakomite,
by odpędzić złego ducha,
tu popuka, tam popuka.
 
I przed snem opowie bajkę,
lub zanuci kołysankę
zaraz sen przychodzi już,
a z nim ogród pełen róż.
 
Moja mama czarodziejka
co figlarnym okiem zerka
wyczaruje piękny świat
jest z czarami za pan brat.




Zaplanowane działania na miesiąc maj
          GRUPA III – 5 – latki

Kształcenie szacunku do książek, poznanie pojęcia morał.
Poznanie różnych rodzajów literatury dziecięcej.
Kształtowanie umiejętności wyrażania miłości wobec członków swojej najbliższej rodziny.
Wprowadzenie pojęć: akceptacja innego człowieka, odpoczynek;
Rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
Rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
Rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, r, k, w, g, y, n, p, s, f,  wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
Poznanie liczby 10 w aspektach kardynalnym i porządkowym.
Rozwijanie logicznego myślenia i umiejętności szybkiego przeliczania .
Kształtowanie właściwej postawy ciała, rozwijanie wielu grup mięśniowych , ćwiczenia przeciwko płaskostopiu.
Zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
Rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
Rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
Kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
Kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.