
wychowawcy grupy: Agnieszka Kuśmierczyk
Iwona Andrzejewska
Iwona Andrzejewska
Tematyka na miesiąc czerwiec:
1. W DRODZE DO CELU
2. CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
3. MORSKIE OPOWIEŚCI
4. SZLAKIEM WAKACYJNYCH PRZYGÓD
1. W DRODZE DO CELU
2. CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
3. MORSKIE OPOWIEŚCI
4. SZLAKIEM WAKACYJNYCH PRZYGÓD
PIOSENKA
" Ahoj, przygodo ‘’
Zanami piękny rejs
pośród przedszkolnych fal.
To nasza pani trzymała ster,
by statek płynął w dal.
Ref. Hej! Ho! Ahoj, przygodo!
Fala wciąż falę gna.
Hej! Ho! Ahoj, przygodo!
A wyprawa dalej trwa!
Przed nami nowy ląd,
szkolny nas niesie wiatr.
Jak marynarze ruszamy stąd,
odkrywać wielki świat!
Ref.
WIERSZ
"Bezpieczne lato"
Kiedy słońce w górze świeci,
to uważać muszą dzieci.
Bo gdy słońce mocne jest,
to oparzyć może też.
W cieniu trzeba się ukrywać,
swoją głowę w czapce skrywać,
kremem ciało swe smarować,
picia wody też pilnować.
Wszystkie rady pamiętamy,
bo o swoje zdrowie dbamy.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów, utrwalenie nazw popularnych środków transportu,
wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt, doskonalenie
umiejętności krytycznego myślenia,
poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, stawianie hipotez, wyciąganie wniosków,
przeprowadzenie eksperymentów,
zapoznanie ze skrótami WOPR I GOPR , utrwalenie numerów alarmowych,
zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich oraz ich szczytów,
kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę,
utrwalenie nazw miesięcy, pór roku, dni,
doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych oraz kalendarzowych,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze
zrozumieniem, poszerzanie słownictwa, doskonalenie sprawności językowej, rozwijanie ciekawości
poznawczej, formułowania hipotez,
rozwijanie świadomości własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni, poznawanie zmysłów,
rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności małej motoryki,
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności
nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania
emocji, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy,
rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości
i odpowiedzialności za innych,
poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością,
dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas
różnych aktywności, rozwijanie sprawności ruchowej,
rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej; przygotowanie do nauki czytania i
pisania,
rozpoznawanie cyfr: 0 - 10 – określanie aspektu kardynalnego, porządkowego, miarowego, kształtowanie
umiejętności przeliczania, wykonywania działań matematycznych z zastosowaniem znaków
matematycznych,
doskonalenie umiejętności kodowania i logicznego myślenia
" Ahoj, przygodo ‘’
Zanami piękny rejs
pośród przedszkolnych fal.
To nasza pani trzymała ster,
by statek płynął w dal.
Ref. Hej! Ho! Ahoj, przygodo!
Fala wciąż falę gna.
Hej! Ho! Ahoj, przygodo!
A wyprawa dalej trwa!
Przed nami nowy ląd,
szkolny nas niesie wiatr.
Jak marynarze ruszamy stąd,
odkrywać wielki świat!
Ref.
WIERSZ
"Bezpieczne lato"
Kiedy słońce w górze świeci,
to uważać muszą dzieci.
Bo gdy słońce mocne jest,
to oparzyć może też.
W cieniu trzeba się ukrywać,
swoją głowę w czapce skrywać,
kremem ciało swe smarować,
picia wody też pilnować.
Wszystkie rady pamiętamy,
bo o swoje zdrowie dbamy.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC CZERWIEC W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów, utrwalenie nazw popularnych środków transportu,
wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt, doskonalenie
umiejętności krytycznego myślenia,
poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, stawianie hipotez, wyciąganie wniosków,
przeprowadzenie eksperymentów,
zapoznanie ze skrótami WOPR I GOPR , utrwalenie numerów alarmowych,
zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich oraz ich szczytów,
kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę,
utrwalenie nazw miesięcy, pór roku, dni,
doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych oraz kalendarzowych,
rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze
zrozumieniem, poszerzanie słownictwa, doskonalenie sprawności językowej, rozwijanie ciekawości
poznawczej, formułowania hipotez,
rozwijanie świadomości własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni, poznawanie zmysłów,
rozwijanie słuchu fonematycznego, kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
kształcenie wrażliwości i pamięci muzycznej,
rozwijanie kreatywności, rozwijanie sprawności małej motoryki,
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na tematy związane z uczuciami, rozwijanie umiejętności
nazywania emocji, ćwiczenie wyobraźni, rozwijanie empatii, doskonalenie umiejętności opisywania
emocji, doskonalenie umiejętności wygrywania i przegrywania podczas zabawy, rozwijanie współpracy,
rozwijanie sprawczości, poczucia własnej wartości
i odpowiedzialności za innych,
poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością,
dbałość o bezpieczeństwo podczas zabaw ruchowych, wdrażanie do zgodnego współdziałania podczas
różnych aktywności, rozwijanie sprawności ruchowej,
rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej; przygotowanie do nauki czytania i
pisania,
rozpoznawanie cyfr: 0 - 10 – określanie aspektu kardynalnego, porządkowego, miarowego, kształtowanie
umiejętności przeliczania, wykonywania działań matematycznych z zastosowaniem znaków
matematycznych,
doskonalenie umiejętności kodowania i logicznego myślenia