
wychowawcy grupy: Agnieszka Kuśmierczyk
Iwona Andrzejewska
Iwona Andrzejewska
Tematyka na miesiąc kwiecień:
1. Jem zdrowo.
2. Odpowiedzialni za planetę.
3. Z kurnika do koszyka.
4. Książka, moja przyjaciółka.
5. Od rycerza do obywatela.
1. Jem zdrowo.
2. Odpowiedzialni za planetę.
3. Z kurnika do koszyka.
4. Książka, moja przyjaciółka.
5. Od rycerza do obywatela.
PIOSENKA
„Bajkowe pisanki”
Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
– Z koszem jajek na pisanki
mama – kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę
i na każdym będzie bajka.
Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
świątecznym życzeniem,
wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.
Rośnie żytko jak na drożdżach
i zieleni się rzeżucha.
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
w gości wybrał się baranek.
A dla niego mała kurka
kosz bajkowych ma pisanek.
Ref.: Bajkowe, pisanki bajkowe...
WIERSZ
„Pisanki”
Dawny zwyczaj ludziom każe
moczyć jajka w ziół wywarze
lub sokami roślinnymi
czynić skorupki barwnymi.
Żółta jak słońce CEBULA,
złotym płaszczykiem otula.
Wywar z POKRZYW zieleń daje,
jajko zielone się staje.
Jajka czerwone jak maki,
dają poczciwe BURAKI.
Jajka ślicznie upiększone,
wkładasz w koszyk na święcone.
Gdy siadamy do śniadania
w dzień Bożego Zmartwychwstania,
tej wielkanocnej niedzieli,
rodzina się jajkiem dzieli.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH
kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych
doskonalenie umiejętności czytania i pisania
rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
zapoznanie ze znakiem dodawania
doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania
zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia
utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą
utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi
poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa
rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej
rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych
wprowadzenie liter: Ł, ł, F, f
wprowadzenie znaku minus
poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii
odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści
zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki
wprowadzenie znaków mniejszości i większości
rozwijanie wrażliwości plastycznej i muzycznej
zapoznanie z flagami różnych państw
zapoznanie z pojęciem „patriota”
doskonalenie umiejętności kodowania
rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych
rozwijanie postawy patriotycznej
zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej
zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie
utrwalenie wiedzy o Polsce
rozwijanie inteligencji emocjonalnej
kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
rozwijanie sprawności motoryki małej
ustalenie norm i zasad funkcjonowania w grupie
wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
różnicowanie stron i klasyfikowanie
„Bajkowe pisanki”
Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
– Z koszem jajek na pisanki
mama – kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę
i na każdym będzie bajka.
Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
świątecznym życzeniem,
wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.
Rośnie żytko jak na drożdżach
i zieleni się rzeżucha.
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
w gości wybrał się baranek.
A dla niego mała kurka
kosz bajkowych ma pisanek.
Ref.: Bajkowe, pisanki bajkowe...
WIERSZ
„Pisanki”
Dawny zwyczaj ludziom każe
moczyć jajka w ziół wywarze
lub sokami roślinnymi
czynić skorupki barwnymi.
Żółta jak słońce CEBULA,
złotym płaszczykiem otula.
Wywar z POKRZYW zieleń daje,
jajko zielone się staje.
Jajka czerwone jak maki,
dają poczciwe BURAKI.
Jajka ślicznie upiększone,
wkładasz w koszyk na święcone.
Gdy siadamy do śniadania
w dzień Bożego Zmartwychwstania,
tej wielkanocnej niedzieli,
rodzina się jajkiem dzieli.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ W GRUPIE DZIECI SZEŚCIOLETNICH
kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych
doskonalenie umiejętności czytania i pisania
rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
zapoznanie ze znakiem dodawania
doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania
zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia
utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą
utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi
poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa
rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej
rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych
wprowadzenie liter: Ł, ł, F, f
wprowadzenie znaku minus
poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii
odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści
zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki
wprowadzenie znaków mniejszości i większości
rozwijanie wrażliwości plastycznej i muzycznej
zapoznanie z flagami różnych państw
zapoznanie z pojęciem „patriota”
doskonalenie umiejętności kodowania
rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych
rozwijanie postawy patriotycznej
zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej
zapoznanie z legendą o Lechu, Czechu i Rusie
utrwalenie wiedzy o Polsce
rozwijanie inteligencji emocjonalnej
kształtowanie umiejętności poprawnego wypowiadania się
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów
rozwijanie sprawności motoryki małej
ustalenie norm i zasad funkcjonowania w grupie
wyrażanie szacunku do osób z najbliższego otoczenia
różnicowanie stron i klasyfikowanie