Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 1

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 5 =

wychowawcy grupy: Dorota Szulc
                               Karolina Jończyk
                               

 
   TEMATYKA KOMPLEKSOWA KWIECIEŃ 
1. Zwierzęta na wsi 
2. Dbamy o zdrowie 
3. Wielkanoc 
4. Święto Ziemi 
5. Polska- moja ojczyzna​ 


     
PIOSENKA
"Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki” 


1. Na Wielkanoc każdy zając maluje pisanki, 
a po bazie biegnie razem z cukrowym barankiem
La la la la la la z cukrowym barankiem, 
lalala la la la z cukrowym barankiem. 

2. Ma kurczątko ze święconką pleciony koszyczek,
a ja wszystkim moim bliskim wesołych świąt życzę 
La la la la la la wesołych świąt życzę, 
la la la la la la wesołych świąt życzę. 


WIERSZ
„Wielkanoc” 


Na Wielkanoc czekamy, 
jak zajączki się witamy! 
Wielkanocne jajeczka, 
to kraszanka i pisaneczka. 
Bardzo je lubimy, 
w koszyczku ułożymy. 
Do koszyczka też dodamy, 
to co na Wielkanoc mamy. 
Więc jajeczko i kiełbaska, 
troszkę szynki no i babka. 
Sól by także się przydała, 
by Wielkanoc smakowała. 
Teraz kosz na stół stawiamy, 
i dokoła zasiadamy. 
Już Wielkanoc mamy!


Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień: 

-wie co jest potrzebne do wysiewu i hodowli owsa -potrafi wypowiedzieć się nt tradycji świat wielkanocnych 
-rozpoznaje zapachy niektórych przypraw 
-zna powiedzenie „obchodzić się jak z jajkiem” 
-zna różne rodzaje jajek 
-zna budowę jajek 
-znajduje podwójne znaczenie słów 
-odróżnia strony lewej od prawej 
-przelicza liczebnikami głównymi 
-jest aktywne w czasie zajęć 
-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw 
-wycina wg własnego pomysłu 
-zna tradycje wielkanocne 
-mówi chętnie na forum grupy o swoich emocjach -słucha poleceń nauczyciela 
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi 
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi 
-zna zwierzęta, które dają mleko 
-jest sprawne ruchowo, zwinne i szybkie 
-zna przetwory z mleka 
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-rytmicznie wypowiada tekst 
-układa rymy do podanych wyrazów 
-nazywa mieszkańców zagrody 
-potrafi przyjąć bezpieczna pozycje w kontakcie z psem 
-prawidłowo wypowiada zgłoski 
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je 
-kulturalnie odnosi się do innych w zabawie 
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy 
-dzieli wyrazy na sylaby
-nazywa przedmioty, znajduje pary i koloruje rysunki 
-wypowiada się nt pracy lekarza 
-odgaduje zagadki słuchowe 
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne 
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi 
-klasyfikuje wg koloru i liczebności 
-wypowiada się na temat obrazka 
-wie jak należy dbać o ziemię 
-używa zwrotów grzecznościowych 
-zna rolę pszczół 
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne 
-posługuje się pojęciami wyższy, najwyższy 
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną 
-zna zachowania ekologiczne 
-zna dni tygodnia 
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru 
-wymieni różne rodzaje budynków 
-nazywa pomieszczenia w domu 
-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe 
-zna i wymienia funkcje poszczególnych pomieszczeń w domu 
-zna przeznaczenie ziemi 
-wypowiada się pełnymi zdaniami 
-zna adres zamieszkania 
-wie, że podawanie adresu nieznajomym jest niebezpieczne 
-przelicza w zakresie 5 i więcej 
-poprawnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne -wskazuje różnice i podobieństwa 
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną 
-dba o estetykę swojej pracy 
-dba o higienę jamy ustnej