
wychowawcy grupy: Dorota Szulc
Karolina Jończyk
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MAJ
1. TU MIESZKAMY
2. MIESZKAŃCY ŁĄKI
3. JESTEM MALARZEM
4. MAMA I TATA
1. TU MIESZKAMY
2. MIESZKAŃCY ŁĄKI
3. JESTEM MALARZEM
4. MAMA I TATA
PIOSENKA
,, Mama moją bohaterką ”
1. Moja mama jest wspaniała
Piękna, mądra i kochana
Co dzień kiedy rano wstaję
Mama robi mi śniadanie
Zawsze daje mi całusa
Kiedy rano w świat wyruszam
Ref.:Chcę Ci pięknie podziękować
I życzenia podarować
Bo Cię kocham całym sercem
I chcę kochać jeszcze więcej
2. Moja mama jest cudowna
Zawsze dobra i pogodna
Muszę dzisiaj ją przeprosić
I już więcej tak nie psocić
Mama moją bohaterką
Zawsze niesie pomoc wielką
Ref.: Chcę Ci pięknie podziękować...
WIERSZ
,, Barwy ojczyste ”
Powiewa flaga ,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
Biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień:
-wie co jest potrzebne do wysiewu i hodowli owsa -potrafi wypowiedzieć się nt tradycji świat wielkanocnych
-rozpoznaje zapachy niektórych przypraw
-zna powiedzenie „obchodzić się jak z jajkiem”
-zna różne rodzaje jajek
-zna budowę jajek
-znajduje podwójne znaczenie słów
-odróżnia strony lewej od prawej
-przelicza liczebnikami głównymi
-jest aktywne w czasie zajęć
-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw
-wycina wg własnego pomysłu
-zna tradycje wielkanocne
-mówi chętnie na forum grupy o swoich emocjach -słucha poleceń nauczyciela
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi
-zna zwierzęta, które dają mleko
-jest sprawne ruchowo, zwinne i szybkie
-zna przetwory z mleka
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-rytmicznie wypowiada tekst
-układa rymy do podanych wyrazów
-nazywa mieszkańców zagrody
-potrafi przyjąć bezpieczna pozycje w kontakcie z psem
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je
-kulturalnie odnosi się do innych w zabawie
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-dzieli wyrazy na sylaby
-nazywa przedmioty, znajduje pary i koloruje rysunki
-wypowiada się nt pracy lekarza
-odgaduje zagadki słuchowe
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi
-klasyfikuje wg koloru i liczebności
-wypowiada się na temat obrazka
-wie jak należy dbać o ziemię
-używa zwrotów grzecznościowych
-zna rolę pszczół
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
-posługuje się pojęciami wyższy, najwyższy
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-zna zachowania ekologiczne
-zna dni tygodnia
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru
-wymieni różne rodzaje budynków
-nazywa pomieszczenia w domu
-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
-zna i wymienia funkcje poszczególnych pomieszczeń w domu
-zna przeznaczenie ziemi
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-zna adres zamieszkania
-wie, że podawanie adresu nieznajomym jest niebezpieczne
-przelicza w zakresie 5 i więcej
-poprawnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne -wskazuje różnice i podobieństwa
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną
-dba o estetykę swojej pracy
-dba o higienę jamy ustnej
,, Mama moją bohaterką ”
1. Moja mama jest wspaniała
Piękna, mądra i kochana
Co dzień kiedy rano wstaję
Mama robi mi śniadanie
Zawsze daje mi całusa
Kiedy rano w świat wyruszam
Ref.:Chcę Ci pięknie podziękować
I życzenia podarować
Bo Cię kocham całym sercem
I chcę kochać jeszcze więcej
2. Moja mama jest cudowna
Zawsze dobra i pogodna
Muszę dzisiaj ją przeprosić
I już więcej tak nie psocić
Mama moją bohaterką
Zawsze niesie pomoc wielką
Ref.: Chcę Ci pięknie podziękować...
WIERSZ
,, Barwy ojczyste ”
Powiewa flaga ,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
Biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień:
-wie co jest potrzebne do wysiewu i hodowli owsa -potrafi wypowiedzieć się nt tradycji świat wielkanocnych
-rozpoznaje zapachy niektórych przypraw
-zna powiedzenie „obchodzić się jak z jajkiem”
-zna różne rodzaje jajek
-zna budowę jajek
-znajduje podwójne znaczenie słów
-odróżnia strony lewej od prawej
-przelicza liczebnikami głównymi
-jest aktywne w czasie zajęć
-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw
-wycina wg własnego pomysłu
-zna tradycje wielkanocne
-mówi chętnie na forum grupy o swoich emocjach -słucha poleceń nauczyciela
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi
-zna zwierzęta, które dają mleko
-jest sprawne ruchowo, zwinne i szybkie
-zna przetwory z mleka
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-rytmicznie wypowiada tekst
-układa rymy do podanych wyrazów
-nazywa mieszkańców zagrody
-potrafi przyjąć bezpieczna pozycje w kontakcie z psem
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je
-kulturalnie odnosi się do innych w zabawie
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy
-dzieli wyrazy na sylaby
-nazywa przedmioty, znajduje pary i koloruje rysunki
-wypowiada się nt pracy lekarza
-odgaduje zagadki słuchowe
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi
-klasyfikuje wg koloru i liczebności
-wypowiada się na temat obrazka
-wie jak należy dbać o ziemię
-używa zwrotów grzecznościowych
-zna rolę pszczół
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
-posługuje się pojęciami wyższy, najwyższy
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną
-zna zachowania ekologiczne
-zna dni tygodnia
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru
-wymieni różne rodzaje budynków
-nazywa pomieszczenia w domu
-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe
-zna i wymienia funkcje poszczególnych pomieszczeń w domu
-zna przeznaczenie ziemi
-wypowiada się pełnymi zdaniami
-zna adres zamieszkania
-wie, że podawanie adresu nieznajomym jest niebezpieczne
-przelicza w zakresie 5 i więcej
-poprawnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne -wskazuje różnice i podobieństwa
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną
-dba o estetykę swojej pracy
-dba o higienę jamy ustnej