Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 2 =

wychowawcy grupy: Dorota Szulc
                               Karolina Jończyk
                               

 
   TEMATYKA KOMPLEKSOWA LISTOPAD
1. KOCHAM MOJĄ OHCZYZNĘ
2.PRZEDSTAWIENIE CZAS ZACZĄĆ
3. JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE
4. MISIE I NIEDŹWIEDZIE



 
PIOSENKA
,, Moja ojczyzna”

1. Od Bałtyku aż do Tatr,
między Odrą oraz Bugiem,
leży Polska, piękny kraj,
a pośrodku Wisła płynie.
Ref:
Biel z czerwienią wiatr przewiewa
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
2. Piękne miasta oraz wioski,
łąki, pola, las beztroski,
rzeki, rzeczki i strumienie
i jeziora wśród zieleni.
Ref:
Biel z czerwienią wiatr przewiewa
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.


WIERSZ
,,Symbole Polski”

Ojczyzna – to kraj,w którym żyjemy,
bardzo dobrze się w nim czujemy.
Gdy ktoś zapyta to warto wiedzieć
i o nim pięknie coś opowiedzieć.
Polska – To mój kraj właśnie,
o którym pisano już piękne baśnie.
Ja- wspomnę o jej symbolach.
Symbole – to takie znaki,
które za chwilę, poznają dzieciaki.
Na tle czerwonym jest orzeł biały.
Dumny, waleczny i pełen chwały.
Mó przyjacielu, to nasze godło,
pamiętaj o tym, by nic Cię nie zwiodło.
Na wietrze powiewa biało – czerwona,
kolejna naszego państwa ozdoba.
To polska flaga,
za nią się skrywa miłość i odwaga!
To jeszcze nie wszystko
o czym trzeba wiedzieć.
Przy ważnych uroczystościach
zawsze go śpiewamy.
Wtedy też piękną postawę mamy.
To hymn nasz przecież drogi kolego,
więc zawsze na baczność stajemy do niego,
,,Mazurek Dąbrowskiego” -
tak właśnie ta pieśń się nazywa.
Gdy otym zawsze będziesz pamiętać.
Kraj nasz nie zginie, nie musisz się lękać.



Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc listopad: 
  • wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
  • poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów
  • grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie
  • o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru,
  • przeciwstawianie się złu;
  • nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości,
  • rozwijanie asertywności;
  • poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
  • kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
  • posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa,
  • lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
  • kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
  • rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie
  • globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i
  • różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów
  • literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie
  • głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
  • kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych,
  • konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
  • kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.