Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 1

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 9 =

wychowawcy grupy: Dorota Szulc
                               Karolina Jończyk
                               

 
   TEMATYKA KOMPLEKSOWA MAJ
1. TU MIESZKAMY
2. MIESZKAŃCY ŁĄKI
3. JESTEM MALARZEM
4. MAMA I TATA


 
PIOSENKA
,, Mama moją bohaterką ”

1. Moja mama jest wspaniała
Piękna, mądra i kochana
Co dzień kiedy rano wstaję
Mama robi mi śniadanie
Zawsze daje mi całusa
Kiedy rano w świat wyruszam

Ref.:Chcę Ci pięknie podziękować
I życzenia podarować
Bo Cię kocham całym sercem
I chcę kochać jeszcze więcej

2. Moja mama jest cudowna
Zawsze dobra i pogodna
Muszę dzisiaj ją przeprosić
I już więcej tak nie psocić
Mama moją bohaterką
Zawsze niesie pomoc wielką
Ref.: Chcę Ci pięknie podziękować...


WIERSZ
,, Barwy ojczyste ”

Powiewa flaga ,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
Biel - serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste


Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień: 

-wie co jest potrzebne do wysiewu i hodowli owsa -potrafi wypowiedzieć się nt tradycji świat wielkanocnych 
-rozpoznaje zapachy niektórych przypraw 
-zna powiedzenie „obchodzić się jak z jajkiem” 
-zna różne rodzaje jajek 
-zna budowę jajek 
-znajduje podwójne znaczenie słów 
-odróżnia strony lewej od prawej 
-przelicza liczebnikami głównymi 
-jest aktywne w czasie zajęć 
-bawi się w sposób bezpieczny na placu zabaw 
-wycina wg własnego pomysłu 
-zna tradycje wielkanocne 
-mówi chętnie na forum grupy o swoich emocjach -słucha poleceń nauczyciela 
-potrafi wypowiedzieć się nt życia na wsi 
-wie, które zwierzęta można spotkać na wsi 
-zna zwierzęta, które dają mleko 
-jest sprawne ruchowo, zwinne i szybkie 
-zna przetwory z mleka 
-rozpoznaje i nazywa dzieci zwierząt
-rytmicznie wypowiada tekst 
-układa rymy do podanych wyrazów 
-nazywa mieszkańców zagrody 
-potrafi przyjąć bezpieczna pozycje w kontakcie z psem 
-prawidłowo wypowiada zgłoski 
-rozpoznaje zwierzę po wydawanym głosie i nazywa je 
-kulturalnie odnosi się do innych w zabawie 
-samodzielnie przebiera się w strój wyjściowy 
-dzieli wyrazy na sylaby
-nazywa przedmioty, znajduje pary i koloruje rysunki 
-wypowiada się nt pracy lekarza 
-odgaduje zagadki słuchowe 
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia artykulacyjne 
-poprawnie posługuje się liczebnikami porządkowymi 
-klasyfikuje wg koloru i liczebności 
-wypowiada się na temat obrazka 
-wie jak należy dbać o ziemię 
-używa zwrotów grzecznościowych 
-zna rolę pszczół 
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne 
-posługuje się pojęciami wyższy, najwyższy 
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczną 
-zna zachowania ekologiczne 
-zna dni tygodnia 
-przestrzega zasad bezpieczeństwa w czasie spaceru 
-wymieni różne rodzaje budynków 
-nazywa pomieszczenia w domu 
-prawidłowo wykonuje zadania ruchowe 
-zna i wymienia funkcje poszczególnych pomieszczeń w domu 
-zna przeznaczenie ziemi 
-wypowiada się pełnymi zdaniami 
-zna adres zamieszkania 
-wie, że podawanie adresu nieznajomym jest niebezpieczne 
-przelicza w zakresie 5 i więcej 
-poprawnie wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne -wskazuje różnice i podobieństwa 
-samodzielnie wykonuje pracę plastyczno-techniczną 
-dba o estetykę swojej pracy 
-dba o higienę jamy ustnej