wychowawcy grupy: Dorota Szulc
Karolina Jończyk
TEMATYKA KOMPLEKSOWA LISTOPAD
1. KOCHAM MOJĄ OHCZYZNĘ
2.PRZEDSTAWIENIE CZAS ZACZĄĆ
3. JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE
4. MISIE I NIEDŹWIEDZIE
1. KOCHAM MOJĄ OHCZYZNĘ
2.PRZEDSTAWIENIE CZAS ZACZĄĆ
3. JAK PRZEKAZUJEMY INFORMACJE
4. MISIE I NIEDŹWIEDZIE
PIOSENKA
,, Moja ojczyzna”
1. Od Bałtyku aż do Tatr,
między Odrą oraz Bugiem,
leży Polska, piękny kraj,
a pośrodku Wisła płynie.
Ref:
Biel z czerwienią wiatr przewiewa
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
2. Piękne miasta oraz wioski,
łąki, pola, las beztroski,
rzeki, rzeczki i strumienie
i jeziora wśród zieleni.
Ref:
Biel z czerwienią wiatr przewiewa
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
WIERSZ
,,Symbole Polski”
Ojczyzna – to kraj,w którym żyjemy,
bardzo dobrze się w nim czujemy.
Gdy ktoś zapyta to warto wiedzieć
i o nim pięknie coś opowiedzieć.
Polska – To mój kraj właśnie,
o którym pisano już piękne baśnie.
Ja- wspomnę o jej symbolach.
Symbole – to takie znaki,
które za chwilę, poznają dzieciaki.
Na tle czerwonym jest orzeł biały.
Dumny, waleczny i pełen chwały.
Mó przyjacielu, to nasze godło,
pamiętaj o tym, by nic Cię nie zwiodło.
Na wietrze powiewa biało – czerwona,
kolejna naszego państwa ozdoba.
To polska flaga,
za nią się skrywa miłość i odwaga!
To jeszcze nie wszystko
o czym trzeba wiedzieć.
Przy ważnych uroczystościach
zawsze go śpiewamy.
Wtedy też piękną postawę mamy.
To hymn nasz przecież drogi kolego,
więc zawsze na baczność stajemy do niego,
,,Mazurek Dąbrowskiego” -
tak właśnie ta pieśń się nazywa.
Gdy otym zawsze będziesz pamiętać.
Kraj nasz nie zginie, nie musisz się lękać.
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc listopad:
,, Moja ojczyzna”
1. Od Bałtyku aż do Tatr,
między Odrą oraz Bugiem,
leży Polska, piękny kraj,
a pośrodku Wisła płynie.
Ref:
Biel z czerwienią wiatr przewiewa
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
2. Piękne miasta oraz wioski,
łąki, pola, las beztroski,
rzeki, rzeczki i strumienie
i jeziora wśród zieleni.
Ref:
Biel z czerwienią wiatr przewiewa
nad głowami Orzeł Biały.
To Ojczyzna piękna nasza,
kraj bogaty, kraj wspaniały.
WIERSZ
,,Symbole Polski”
Ojczyzna – to kraj,w którym żyjemy,
bardzo dobrze się w nim czujemy.
Gdy ktoś zapyta to warto wiedzieć
i o nim pięknie coś opowiedzieć.
Polska – To mój kraj właśnie,
o którym pisano już piękne baśnie.
Ja- wspomnę o jej symbolach.
Symbole – to takie znaki,
które za chwilę, poznają dzieciaki.
Na tle czerwonym jest orzeł biały.
Dumny, waleczny i pełen chwały.
Mó przyjacielu, to nasze godło,
pamiętaj o tym, by nic Cię nie zwiodło.
Na wietrze powiewa biało – czerwona,
kolejna naszego państwa ozdoba.
To polska flaga,
za nią się skrywa miłość i odwaga!
To jeszcze nie wszystko
o czym trzeba wiedzieć.
Przy ważnych uroczystościach
zawsze go śpiewamy.
Wtedy też piękną postawę mamy.
To hymn nasz przecież drogi kolego,
więc zawsze na baczność stajemy do niego,
,,Mazurek Dąbrowskiego” -
tak właśnie ta pieśń się nazywa.
Gdy otym zawsze będziesz pamiętać.
Kraj nasz nie zginie, nie musisz się lękać.
Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc listopad:
- wprowadzenie pojęć: miłość do ojczyzny, pomysłowość;
- poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów
- grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie
- o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru,
- przeciwstawianie się złu;
- nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości,
- rozwijanie asertywności;
- poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
- kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
- posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa,
- lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
- kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3; operowanie liczebnikami porządkowymi;
- kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
- kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
- rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
- rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
- rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie
- globalne);
- rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i
- różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów
- literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie
- głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
- zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
- rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
- rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
- kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych,
- konstrukcyjno- plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
- kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.