
wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
Danuta Bykowska
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
CZERWIEC
1. DZIEŃ DZIECKA
2. WAKACJE TUŻ, TUŻ
3. KOLORY LATA
4. DO WIDZENIE PRZEDSZKOLE!
CZERWIEC
1. DZIEŃ DZIECKA
2. WAKACJE TUŻ, TUŻ
3. KOLORY LATA
4. DO WIDZENIE PRZEDSZKOLE!
PIOSENKA
"PIOSENKA NA KOLOROWE LATO"
1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
WIERSZ
"TĘCZA"
Tęcza ma siedem kolorów,
kolorów siedem ma.
Wymienił je Karolek, wymienię je i ja.
Kolor fioletowy pierwszy przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor ciemn
dla oka jest przyjemny.
Za nim będzie błękit
jak błękitne niebo.
Potem zieleń traw.
Nie pytaj mnie, dlaczego.
Barwa żółta jak słoneczko
i pomarańczowa,
na końcu czerwona
– i tęcza gotowa
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC CZETWIEC:
poznamy prawa i obowiązki dziecka
dowiemy się, czym zajmuje się Rzecznik Praw Dziecka
będziemy rozmawiać o dzieciach z różnych rejonów świata, tym, jak wyglądają i gdzie mieszkają, czym różni się ich życie od naszego.
utrwalimy umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
podczas zabaw rytmicznych i ruchowych z elementami pantomimy będziemy wykonywać liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, orientację w schemacie własnego ciała (prawa strona i lewa strona), kształtującą prawidłową postawę ciała, a także uczącą nas wyrażać emocje.
będziemy rozmawiać o krajobrazach w różnych regionach Polski i ich cechach charakterystycznych, o tym, co można robić w górach, nad morzem, nad jeziorem, na biwaku, przy ognisku.
wspólnie będziemy rozwiązywać zagadki o mieszkańcach jeziora
będziemy słyszanych wyrazach będziemy wskazywać głoskę h, a potem na ilustracjach będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską
będziemy doskonalić umiejętność rozróżniania kierunków na kartce i w przestrzeni.
podczas wypowiedzi utrwalimy określenia: obok, nad, na, w.
utrwalimy nazwy i kształty podstawowych figur geometrycznych.
podczas zabaw muzycznych i rytmicznych będziemy poruszać się zgodnie ze słyszaną muzyką (będziemy kształcić słuch muzyczny)
dowiemy się, kiedy powstaje tęcza, jak wygląda i będziemy ją malować
dowiemy się co to jest horyzont.
będziemy porównywać długości za pomocą sznurka
będziemy rozmawiać o różnych odcieniach niebieskiego używając pojęć: błękitny, granatowy, turkusowy
będziemy sprawdzać, które przedmioty toną w wodzie, a które się na niej unoszą.
podczas zabaw gimnastycznych i rytmicznych wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała
dużo czasu poświęcimy omówieniu zasad bezpieczeństwa podczas spędzania wakacji nad wodą, w górach, w dużym mieście itp.
wspólnie stworzyliśmy Kodeks bezpiecznych wakacji.
będziemy ćwiczyć rozróżnianie kierunków, przeliczanie i tworzenie zbiorów sześcioelementowych.
"PIOSENKA NA KOLOROWE LATO"
1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.
Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.
WIERSZ
"TĘCZA"
Tęcza ma siedem kolorów,
kolorów siedem ma.
Wymienił je Karolek, wymienię je i ja.
Kolor fioletowy pierwszy przyszedł mi do głowy.
Granatowy kolor ciemn
dla oka jest przyjemny.
Za nim będzie błękit
jak błękitne niebo.
Potem zieleń traw.
Nie pytaj mnie, dlaczego.
Barwa żółta jak słoneczko
i pomarańczowa,
na końcu czerwona
– i tęcza gotowa
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC CZETWIEC:
poznamy prawa i obowiązki dziecka
dowiemy się, czym zajmuje się Rzecznik Praw Dziecka
będziemy rozmawiać o dzieciach z różnych rejonów świata, tym, jak wyglądają i gdzie mieszkają, czym różni się ich życie od naszego.
utrwalimy umiejętność przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi
podczas zabaw rytmicznych i ruchowych z elementami pantomimy będziemy wykonywać liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, orientację w schemacie własnego ciała (prawa strona i lewa strona), kształtującą prawidłową postawę ciała, a także uczącą nas wyrażać emocje.
będziemy rozmawiać o krajobrazach w różnych regionach Polski i ich cechach charakterystycznych, o tym, co można robić w górach, nad morzem, nad jeziorem, na biwaku, przy ognisku.
wspólnie będziemy rozwiązywać zagadki o mieszkańcach jeziora
będziemy słyszanych wyrazach będziemy wskazywać głoskę h, a potem na ilustracjach będziemy wyszukiwać przedmioty, których nazwy rozpoczynają się tą głoską
będziemy doskonalić umiejętność rozróżniania kierunków na kartce i w przestrzeni.
podczas wypowiedzi utrwalimy określenia: obok, nad, na, w.
utrwalimy nazwy i kształty podstawowych figur geometrycznych.
podczas zabaw muzycznych i rytmicznych będziemy poruszać się zgodnie ze słyszaną muzyką (będziemy kształcić słuch muzyczny)
dowiemy się, kiedy powstaje tęcza, jak wygląda i będziemy ją malować
dowiemy się co to jest horyzont.
będziemy porównywać długości za pomocą sznurka
będziemy rozmawiać o różnych odcieniach niebieskiego używając pojęć: błękitny, granatowy, turkusowy
będziemy sprawdzać, które przedmioty toną w wodzie, a które się na niej unoszą.
podczas zabaw gimnastycznych i rytmicznych wykonamy liczne ćwiczenia usprawniające koordynację ruchową, a także kształtujące prawidłową postawę ciała
dużo czasu poświęcimy omówieniu zasad bezpieczeństwa podczas spędzania wakacji nad wodą, w górach, w dużym mieście itp.
wspólnie stworzyliśmy Kodeks bezpiecznych wakacji.
będziemy ćwiczyć rozróżnianie kierunków, przeliczanie i tworzenie zbiorów sześcioelementowych.