wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
Danuta Bykowska
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
STYCZEŃ
1. Skok w nowy rok.
2. Wszędzie biało.
3. Babcia i dziadek.
4. Zimowe zabawy.
STYCZEŃ
1. Skok w nowy rok.
2. Wszędzie biało.
3. Babcia i dziadek.
4. Zimowe zabawy.
PIOSENKA
„Babcia od bajek, dziadek od zagadek”
1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...
3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie..
WIERSZ
„Kropelki i sopelki”
Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
zrobił lodowy sopelek.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC STYCZEŃ
Rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych.
Doskonalenie umiejętności improwizacyjnych dzieci.
Kształtowanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek w wyrazach.
Budzenie zainteresowania czytaniem.
Próby zapamiętania nazw kilku miesięcy.
Dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów.
Doskonalenie umiejętności wokalnych dzieci.
Kształtowanie myślenia logicznego – posługiwanie się nazwami dni tygodnia. Kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg
Rozwijanie umiejętności interpretowania utworu za pomocą ruchu.
Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych.
Rozwijanie słownika – posługiwanie się nazwami części garderoby. Kształtowanie myślenia logicznego – klasyfikowanie.
Doskonalenie wrażliwości sensorycznej dzieci.
Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy.
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej.
Kształtowanie myślenia matematycznego – zapoznanie z liczebnikiem 4 i 5 w trzech aspektach.
Rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem.
Wdrażanie do uważnego słuchania.
Właściwe reagowanie na sygnały i polecenia.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych – kolorowanie, malowanie. Poznawanie nowych technik plastycznych.
Kształtowanie umiejętności koncentrowania uwagi na działaniu.
Rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia.
„Babcia od bajek, dziadek od zagadek”
1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
takich bajek i zagadek
jakie wnukom opowiada,
moja babcia i mój dziadek
2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...
3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.
Ref. Bo na świecie nie znajdziecie..
WIERSZ
„Kropelki i sopelki”
Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
zrobił lodowy sopelek.
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC STYCZEŃ
Rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych.
Doskonalenie umiejętności improwizacyjnych dzieci.
Kształtowanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek w wyrazach.
Budzenie zainteresowania czytaniem.
Próby zapamiętania nazw kilku miesięcy.
Dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów.
Doskonalenie umiejętności wokalnych dzieci.
Kształtowanie myślenia logicznego – posługiwanie się nazwami dni tygodnia. Kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg
Rozwijanie umiejętności interpretowania utworu za pomocą ruchu.
Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych.
Rozwijanie słownika – posługiwanie się nazwami części garderoby. Kształtowanie myślenia logicznego – klasyfikowanie.
Doskonalenie wrażliwości sensorycznej dzieci.
Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy.
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej.
Kształtowanie myślenia matematycznego – zapoznanie z liczebnikiem 4 i 5 w trzech aspektach.
Rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem.
Wdrażanie do uważnego słuchania.
Właściwe reagowanie na sygnały i polecenia.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych – kolorowanie, malowanie. Poznawanie nowych technik plastycznych.
Kształtowanie umiejętności koncentrowania uwagi na działaniu.
Rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia.