Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 5 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
                               Danuta Bykowska

                               
TEMATYKA KOMPLEKSOWA 
KWIECIEŃ
   1. PRACOWITA WIOSNA
                  2. ŚWIĘTA WIELKANOCNE (2 tygodnie)
       3. NA WSI
                  4. PRACA ROLNIKA
PIOSENKA
„Wielkanocne zwyczaje”
1.Nastał wreszcie czas pisanek
Jajek wielkanocnych
Przystrajania też koszyczków
Zwyczajów corocznych
Ten, kto najpiękniejszy wzorek
Pięknie wymaluje
Ma zająca z czekolady
Mama obiecuje

Ref:Dzień to piękny, dzień wesoły
Jezus zmartwychwstaje
Chodźmy w drogę, zaśpiewajmy
On nam radość daje / x2

2.Są zające i kurczaczki
Już przygotowane
Do koszyczka je wsadzimy
Z zielonym bukszpanem
Będzie w nim też chrzan i chlebek
I kiełbasa swojska
Poświęcimy sól i jajka
To tradycja polska

Ref:Dzień to piękny, dzień wesoły…

3.Teraz czas już na świąteczne
Rodzinne śniadanie
Mama z babcią w nie włożyły
Całe swe staranie
A dzień później Śmigus Dyngus
Więc lepiej uważaj
Nawet przemoczony całkiem
Uśmiechem zarażaj
Ref:Dzień to piękny, dzień wesoły…



WIERSZ
„Wielkanoc” 
Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk
skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
śmieją się wesoło
od ucha do ucha!


 ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC KWIECIEŃ:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
Poznawanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych.
Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów: proszę, dziękuję.
Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: rolnik, piekarz, młynarz.
Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych, przełamywanie ewentualnej niechęci.
Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich wymawianie.
Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.
Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
Kształtowanie myślenia matematycznego – zapoznanie z liczebnikiem 8 i 9 w trzech aspektach.
Rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
Doskonalenie umiejętności wokalnych dzieci.
Kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg.
Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy.
Właściwe reagowanie na sygnały i polecenia.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych – kolorowanie, malowanie. Poznawanie nowych technik plastycznych.
Kształtowanie umiejętności koncentrowania uwagi na działaniu.