Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 8 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 8 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
                               Danuta Bykowska
                               
TEMATYKA KOMPLEKSOWA 
STYCZEŃ


   1. Skok w nowy rok.
                  2. Wszędzie biało.
       3. Babcia i dziadek.
                  4. Zimowe zabawy.




 
PIOSENKA
„Babcia od bajek, dziadek od zagadek”


1. Moja babcia i mój dziadek
to wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek,
babcia bajkę nam opowie.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie
        takich bajek i zagadek
        jakie wnukom opowiada,
        moja babcia i mój dziadek

2. Poprosimy naszą babcię
babciu z tajemniczą miną
opowiadaj swoją bajkę
a za każdym razem inną.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie...

3. Posadzimy teraz dziadka
na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
całkiem nową prosto z głowy.

Ref. Bo na świecie nie znajdziecie..



WIERSZ
„Kropelki i sopelki” 

Spłynęła z dachu kropelka,
kropelka wody niewielka.
Za pierwszą kroplą niedługo
już widać kropelkę drugą.
Za nimi z góry już leci
po dachu kropelka trzecia.
Dalszych kropelek nie zliczę:
płynie ich cały strumyczek.
A mróz z tych wszystkich kropelek
zrobił lodowy sopelek.



 ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC STYCZEŃ
Rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych.
Doskonalenie umiejętności improwizacyjnych dzieci.
Kształtowanie samodzielności w nakładaniu ubrań wierzchnich.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek w wyrazach.
Budzenie zainteresowania czytaniem.
Próby zapamiętania nazw kilku miesięcy.
Dokonywanie syntezy sylabowej wyrazów.
Doskonalenie umiejętności wokalnych dzieci.
Kształtowanie myślenia logicznego – posługiwanie się nazwami dni tygodnia. Kształtowanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni ramion i nóg
Rozwijanie umiejętności interpretowania utworu za pomocą ruchu.
Rozwijanie zainteresowania zjawiskami przyrodniczymi.
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych.
Rozwijanie słownika – posługiwanie się nazwami części garderoby. Kształtowanie myślenia logicznego – klasyfikowanie.
Doskonalenie wrażliwości sensorycznej dzieci.
Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł bezpiecznej zabawy.
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjki obrazkowej.
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej.
Kształtowanie myślenia matematycznego – zapoznanie z liczebnikiem 4 i  5 w trzech aspektach.
Rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem.
Wdrażanie do uważnego słuchania.
Właściwe reagowanie na sygnały i polecenia.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych – kolorowanie, malowanie. Poznawanie nowych technik plastycznych.
Kształtowanie umiejętności koncentrowania uwagi na działaniu.
Rozwijanie wyobraźni i kreatywnego myślenia.