Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 3

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
8 + 2 =

                 

wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
                               Agnieszka Malczewska
                               

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA
NA PAŹDZIERNIK

1. TYDZIEŃ BUDOWANIA RELACJI
2. ZŁOTA JESIEŃ WOKÓŁ NAS
3. CO W SADZIE DOJRZEWA?
4. ŚWIAT WYNALAZKÓW


 
 

PIOSENKA
"CO CZUJE KOLEGA - EMPATIA"

W przedszkolu w kącie ktoś siedzi sam
patrzę na niego, nie wiem co zrobić mam
czy się obraził, czy się może źle czuje,
może potrzebuje by ktoś go zrozumiał?
ref: Co czuje kolega zapytam dziś,
bo serce dziecka zrozumie to w mig.
Pomogę mu wstać, uśmiech podam też.
Empatia to super moc.
Już dobrze wiesz,
kto się dziś nie chce bawić w nic
mówi, ze smutno i to nie wstyd.
Siadam obok i mówię jestem tu
bo czasem wystarczy jedno dobre słowo.
Co czuje kolega zapytam dziś,
bo serce dziecka zrozumie to w mig.
Pomogę mu wstać, uśmiech podam też.
Empatia to super moc.
Już dobrze wiesz,
la la la , ramię w ramie
la la la, jesteśmy razem,
la la la, pomóż komuś dziś,
empatia-taka ważna jest.



WIERSZ
"MADRY PRZEDSZKOLAK"

Mądry przedszkolak zna zasady trzy:
Nie bije innych, nawet gdy jest zły.
Nigdy nie krzyczy, no bo o tym wie,
Że trzeba prosić, jeśli coś się chce.
Trzecia zasada, to najprostsza rzecz:
Szanuj inne dzieci, by przyjaciół mieć.




Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc październik: 

- tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
- budowanie wzajemnych relacji ; dziecko-dziecko, rodzic-dziecko, nauczyciel -dziecko
- rozwijanie umiejętności społecznych
-wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad
- wdrażanie do mówienia umiarkowanym głosem
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy
- kształtowanie poczucia własnej wartości
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami jesieni, utrwalenie nazw drzew
- nazywanie owoców, poznanie sposobów robienia przetworów
- rozwijanie inwencji twórczej i sprawności manualnej
-rozwijanie poczucia rytmu
-uwrażliwianie na piękno muzyki
- doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej
-rozwijanie percepcji wzrokowej
- utrwalenie charakterystycznych cech jesieni, nazw drzew
- doskonalenie umiejętnością porównywania liczebności zbiorów
-doskonalenie umiejętności przeliczania, segregowania
-utrwalenie znajomości figur geometrycznych
- zachęcanie do wypowiedzi wielozdaniowych
- rozwijanie funkcji językowych
-wdrażanie do uważnego słuchania
-aktywizowanie myślenia, kojarzenia faktów podczas rozwiazywania zagadek
- wzmacnianie mięśni kończyn dolnych i godnych
-doskonalenie umiejętności poruszania się na czworakach
-wyrabianie skoczności i wytrwałości
-reagowanie na sygnał
-rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci
- zapoznanie z urządzeniami wykorzystywanymi w gospodarstwie domowym
-zachęcanie do spacerów niezależnie od pory roku, przebywanie na powietrzu