Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 5 =

wychowawcy grupy: Agnieszka Nowakowska
                               Danuta Bykowska
                               
TEMATYKA KOMPLEKSOWA MARZEC

1. W KINIE I W TEATRZE
2. PRZEBUDZENIE PO ZIMIE
3. W WIOSENNYM OGRODZIE
4 OD KURNIKA DO ŚWIĄTECZNEGO KOSZYKA





 
PIOSENKA
„ŚMIGUS DYNGUS”
 W Poniedziałek Wielkanocny
 wiatr poganiał chmurki,
 by zrosiły ciepłym deszczem
 zajączka i kurki.
 W trawie schował się zajączek,
 a kurki w kurniku.
 Czy to deszcz, czy śmigus-dyngus,
 Wietrzyku psotniku?

Ref.: Śmigus-dyngus to zabawa.
Śmigus z lewa, dyngus z prawa.
Chociaż w butach chlupie woda,
chować się po kątach szkoda.
Chociaż w butach chlupie woda,
chować się po kątach szkoda.

Wiadro z wodą wziął zajączek,
a kurki – dzbanuszek.
Chlust na wietrzyk, a on woła:
– Już myć się nie muszę.
Przez okienko widział wszystko
cukrowy baranek:
 – Oj, nie będę dynguśnikiem,
 bo w domu zostanę!
 
Ref.: Śmigus-dyngus to zabawa.
Śmigus z lewa, dyngus z prawa.
Chociaż w butach chlupie woda,
chować się po kątach szkoda.
Chociaż w butach chlupie woda,
chować się po kątach szkoda.


WIERSZ
„Wielkanoc” 

Święcone jajeczko,
Śliczna malowanka!
Śpiewam sobie, skaczę sobie
Od samego ranka.
 
Wesoły dzień nastał,
Zadźwięczały dzwony!
Kołem, kołem boróweczki,
Jak wianek zielony.

Ścielże się, obrusie,
jako śnieżek biały;
Mojej mamy rączki drogie
Ciebie rozkładały. (…





 ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MARZEC W GRUPIE DZIECI CZTEROLETNICH
poszerzenie wiedzy na temat kina i teatru
poznanie nazw zawodów pracowników kina i teatru
poznanie cech charakterystycznych kina niemego                                                                                                        
poszerzenie słownika czynnego
doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
doskonalenie orientacji w schemacie ciała
doskonalenie umiejętności przeliczania
poznawanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
rozwijanie sprawności motoryki małej
poznanie wybranych tradycji związanych z Wielkanocą
dokonywanie analizy sylabowej wyrazów
wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu
poznanie i utrwalenie nazw młodych zwierząt hodowlanych
rozwijanie sprawności manualnej
rozwijanie samodzielności
poznanie wyglądu i nazw wiosennych kwiatów
rozwijanie sprawności ruchowej
poznanie nazw i sposobu użycia przyrządów służących do mierzenia
budowanie poczucia własnej wartości
rozwijanie kreatywności
rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
rozwijanie umiejętności klasyfikacji
doskonalenie umiejętności nazywania figur geometrycznych
kształcenie słuchu muzycznego
poznanie oznak wiosennej pogody
utrwalenie znaczenia powiedzenia „W marcu jak w garncu”
poznanie nazw ptaków przylatujących wiosną do Polski
utrwalenie wiadomości o warunkach niezbędnych do życia i wzrostu roślin