![](https://przedszkole19.piotrkow.pl/content/photos/malutkie-miniatury/nius-1663587435.jpg)
wychowawca grupy: Agnieszka Malczewska
Danuta Matuschkiewicz
Danuta Matuschkiewicz
TEMATYKA NA MIESIĄC
LUTY
1. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
2. KAŻDY POTRZEBUJE MIŁOŚCI
3. RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ
4. W DAWNYCH CZASACH
WIERSZ
"PRZYJACIEL"
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.
PIOSENKA
„Dżungla”
1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają...
Cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc luty:
Zapoznanie z literami: P, p, S, s,J, j; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy
sylabowej i głoskowej, doskonalenie percepcji słuchowej.
Kształtowanie rozumienia tekstu czytanego, budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, stosowania liczebników głównych i porządkowych; wprowadzenie cyfr, zapisu graficznego liczb: 0, 10.
Ćwiczenia dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych ( liczmanach).
Kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych.
Kształtowanie umiejętności dokładnego wycinania po linii prostej i falistej, cięcie nożyczkami różnych
materiałów.
Rozwijanie zdolności motorycznych, gromadzenie doświadczeń plastycznych.
Rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania
w trakcie konstruowania.
Kształtowanie sprawności fizycznej.
Kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Rozwijanie umiejętności układania rytmów, dostrzegania rytmu w zabawach, wychwytywania sekwencji i kontynuowania ich
Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych.
Zdobywanie nowych doświadczeń językowych, tworzenie przestrzeni na wyrażanie własnych myśli.
Rozwijanie umiejętności dostrzegania miłości w świecie przyrody, poszerzanie empatycznego stosunku do zwierząt.
Wzbogacanie wiedzy na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, nabywanie szacunku dla
różnych zawodów.
Rozwijanie wiedzy na temat zawodu paleontologa i archeologa, rozbudzanie zainteresowań z zakresu
prehistorii.
Aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek.
Rozwijanie sprawności manualnej, kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw
plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
Rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, wierszy, tekstów powitanek i krótkich rymowanek.
Rozwijanie koordynacji ruchowo – słuchowo – wzrokowej podczas pracy w Kąciku Dobrego Startu.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne.
Nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności.
Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, respektowania norm i zasad podczas pracy i zabawy.
Rozwijanie pewności siebie w podejmowaniu decyzji.
"PRZYJACIEL"
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie,
gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go, bo z tobą jest
gdy coś się nie powiedzie.
PIOSENKA
„Dżungla”
1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref: Strusie mu się w pas kłaniają...
Cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc luty:
Zapoznanie z literami: P, p, S, s,J, j; kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy
sylabowej i głoskowej, doskonalenie percepcji słuchowej.
Kształtowanie rozumienia tekstu czytanego, budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie sprawności językowych – tworzenie wypowiedzi poprawnych pod względem logicznym i gramatycznym.
Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania, stosowania liczebników głównych i porządkowych; wprowadzenie cyfr, zapisu graficznego liczb: 0, 10.
Ćwiczenia dodawania i odejmowania na zbiorach zastępczych ( liczmanach).
Kształtowanie umiejętności analizowania i interpretowania wzorów matematycznych.
Rozwijanie sprawności manualnej podczas zabaw plastycznych.
Kształtowanie umiejętności dokładnego wycinania po linii prostej i falistej, cięcie nożyczkami różnych
materiałów.
Rozwijanie zdolności motorycznych, gromadzenie doświadczeń plastycznych.
Rozwijanie umiejętności planowania i projektowania prostych konstrukcji, kształtowanie umiejętności myślenia przestrzennego i planowania
w trakcie konstruowania.
Kształtowanie sprawności fizycznej.
Kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.
Rozwijanie umiejętności układania rytmów, dostrzegania rytmu w zabawach, wychwytywania sekwencji i kontynuowania ich
Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt egzotycznych.
Zdobywanie nowych doświadczeń językowych, tworzenie przestrzeni na wyrażanie własnych myśli.
Rozwijanie umiejętności dostrzegania miłości w świecie przyrody, poszerzanie empatycznego stosunku do zwierząt.
Wzbogacanie wiedzy na temat zawodów, miejsc pracy i przedmiotów pracy, nabywanie szacunku dla
różnych zawodów.
Rozwijanie wiedzy na temat zawodu paleontologa i archeologa, rozbudzanie zainteresowań z zakresu
prehistorii.
Aktywizowanie dzieci poprzez analizowanie treści i rozwiązywanie zagadek.
Rozwijanie sprawności manualnej, kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw
plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów
Rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek, wierszy, tekstów powitanek i krótkich rymowanek.
Rozwijanie koordynacji ruchowo – słuchowo – wzrokowej podczas pracy w Kąciku Dobrego Startu.
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć i emocji, doskonalenie umiejętności niewerbalnego wyrażania uczuć, nabywanie otwartości i tolerancji wobec wyborów innych niż własne.
Nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych- przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności.
Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, respektowania norm i zasad podczas pracy i zabawy.
Rozwijanie pewności siebie w podejmowaniu decyzji.