Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 9 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 9 =


wychowawcy: Eliza Kubera
                     Agnieszka Malczewska
                     Bogumiła Zątak   
                     


TEMATYKA KOMPLEKSOWA 
LISTOPAD

1. Moja Ojczyzna.
2. Jesienna muzyka.
3. Mali artyści.
4. Ciepo i miło.

PIOSENKA
„Jest takie miejsce  - Polska”

I. Jest takie miejsce na mapie świata
gdzie mieszka mama ja, no i tata
gdzie płynie Wisła
Gdzie są Mazury
u góry Bałtyk
na dole góry.
Tu swą wielkością wszystkich zachwyca
miasto Warszawa - nasza stolica
a orła zdobi złota korona
flaga powiewa biało-czerwona.

Ref: To Polska właśnie
         to moje miejsce
         tutaj mocniej bije mi serce.
         Polska, Polska.

II. Gdzieś nad wierzbami szumi muzyka
ta od Szopena, od Fryderyka
tu, koleżanko oraz kolego
tak wiele miejsca jest dla każdego.

Ref: To Polska właśnie….

III. W tych wielkich miastach
i małym wioskach
to nasza wspólna ojczyzna - Polska, Polska, Polska
Polska, Polska, Polska, Polska

Ref: To Polska właśnie….


 

WIERSZ
Władysław Bełza Katechizm polskiego dziecka

— Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
— Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę. 
— Coś ty dla niej?
— Wdzięczne dziecię.
— Coś jej winien?
— Oddać życie. 



ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC LISTOPAD:
Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter  e, E, t, T, d, D,  czytanie krótkich tekstów;  rozpoznawanie poznanych liter pisanych;
Rozwijanie słuchu fonematycznego, wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie;
Rozumienie różnic pomiędzy samogłoską i spółgłoską;
Rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 2, 3,
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci, porównywania liczebności zbiorów; porządkowania ich według rosnącej lub malejącej liczby elementów;
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według dwóch, trzech cech;
Poznanie symboli narodowych stolicy i  mapy Polski, nazw najważniejszych rzek;
Utrwalenie hymnu Polski;
Kształtowanie postaw patriotycznych i tożsamości narodowej;
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią;
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas porządkowania zdarzeń, sekwencji czasowych;
Rozwijanie słownika dziecka o pojęcia dotyczące filharmonii, zawodu muzyka, malarza, rzeźbiarza;
Kształcenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni, rozwijanie sprawności fizycznej;
 Rozwijanie inwencji twórczej,  rozwijanie umiejętności plastycznych;
Kształtowanie umiejętności właściwego doboru stroju do pogody;
Wzbogacanie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt;
Rozwijanie koordynacji ruchowej (głównie skoordynowanej współpracy ruchów ramienia, przedramienia, nadgarstka i palców);
Nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki);
Nabywanie precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki);
Wykonywanie czynności na czas, rysowanie pod dyktando wierszyków; recytowanych w różnym tempie, wykorzystywanie rywalizacji w toku zespołowych zabaw ruchowych;
Zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych;
Szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym;
Prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad;
Sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach;
Mówienie z właściwą dla sytuacji intonacją;
Używanie spójników w celu uzyskania dłuższych wypowiedzi;
Poznawanie różnych technik plastycznych, np. batiku, kolażu, frotażu, stemplowania, mokre na mokrym, poprzez wykonywanie prac z ich wykorzystaniem;
Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia;
Nabywanie umiejętności kreślenia w ograniczonej przestrzeni, w układzie szeregowym linii będących elementami liter (linii prostych, pionowych, poziomych i ukośnych, falistych, zaokrąglonych, pętli, kół, owali);
Rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze.