Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 5

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 5 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
7 + 5 =


wychowawcy: Eliza Kubera     
                     

TEMATYKA KOMPLEKSOWA LUTY

1. W KRAINIE FIGUR GEOMETRYCZNYCH
2. PREHISTORYCZNY ŚWIWT
3. W KOSMOSIE
4. WSZYSTKO JEST MUZYKĄ

PIOSENKA
"Wszystko gra!"

Słowik tysiąc zna piosenek,
dzięcioł stuka jak w bębenek.
Dzwon na wieży liczy czas.
Dźwięki słyszy każdy z nas.
 
Wróbel – ćwir!
A wrona – kra!
Wszystko gra!
Wszystko gra!
 
O patelnię łyżka dzwoni.
Trąbi w trąby stado słoni.
A kot bury popis dał.
Bo na dachu zrobił miaaauuu!
 
Wróbel – ćwir!...
Ta melodia jest z baśni.
Ta – spokojna. Hej nie zaśnij!
A ta jakoś groźnie brzmi.
Czy ktoś rękę poda mi?
Wróbel – ćwir!



WIERSZ
"Stańmy wszyscy obok siebie"

Stańmy wszyscy obok siebie
zróbmy duże koło.
Na dzień dobry pomachajmy
do siebie wesoło.
Raz, dwa, trzy – klaszczmy w dłonie.
Raz, dwa, trzy – w kolanka.
I żółwiki przybijmy
od samego ranka!
Teraz każdy niech przykucnie,
oprze się na łapkach.
I podskoczy kilka razy
tak jak robi żabka.
Niech do koła potem wróci,
przy kimś sobie stanie
i przybija komuś piątkę –
tak na powitanie!



ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC LUTY W GRUPIE V
 Poznawanie wybranych zwyczajów związanych z żegnaniem starego roku
i witaniem nowego
 zachęcanie do celebrowania ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym
 utrwalenie nazw dni tygodnia
 dostrzeganie rytmu w następowaniu po sobie dnia i nocy
 zapoznanie z cyklicznością pór roku i nazwami miesięcy
 poznanie zasad sportowego zachowania
 utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu i lodzie
 poznanie zimowych dyscyplin sportowych
 poznanie znaczenia słowa szacunek w odniesieniu do osób starszych
 uwrażliwienie na potrzeby ludzi starszych
 poznanie znaczenia słowa karnawał
 rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
 doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
 poszerzenie słownika czynnego
 doskonalenie umiejętności przeliczania, klasyfikowania
 poznawanie różnych sposobów ekspresji muzycznej
 dokonywanie analizy sylabowej wyrazów, rozwijanie słuchu fonematycznego
 wdrażanie do przestrzeganie reguł i zasad
 rozwijanie sprawności manualnej
 rozwijanie samodzielności
 rozwijanie sprawności ruchowej
 rozwijanie kreatywności
 rozwijanie motoryki dużej i małej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej
 wdrażanie do bycia odpowiedzialnym za siebie i innych w grupie
 rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
 kształtowanie umiejętności odwzorowywania
 doskonalenie umiejętności wycinania
 wzmacnianie wiary we własne możliwości
 wdrażanie do zachowania ciszy podczas wykonywania wszelkich zadań i
ćwiczeń
 zachęcanie do przełamywania lęku przed publicznymi występami.