
wychowawcy: Eliza Kubera
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
MAJ
1. KTO TY JESTEŚ
2. JAK POWSTAJE KSIĄŻKA
3. NA ŁĄCE
4. MAMA I TATA
PIOSENKA
,, JESTEŚ MAMO SKARBEM MYM’’
Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi - witaj kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz - miłych snów, moje kochanie.
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję.
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił.
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam. (2x)
WIERSZ
,,MAMA I TATA
– DWA SŁOWA’’
Dwa najpiękniejsze słowa świata
We wszystkich językach to Mama i Tata
Wypowiadane przez wszystkich ludzi
Czy to są mali, czy to są duzi
ZAPLANOWANE DZIAŁANIA NA MIESIĄC MAJ:
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego.
Budzenie zainteresowania czytaniem.
Rozwijanie umiejętności językowych.
Usprawnianie narządów mowy.
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głosek ł, z.
Poszerzanie wiedzy na temat znaczenia książek.
Zapoznanie z cechami charakterystycznymi biblioteki i księgarni oraz różnych rodzajów książek.
Zapoznanie z procesem powstawania książki.
Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za książki, szacunku do nich.
Kształtowanie poczucia rytmu podczas zabaw przy piosence.
Rozwijanie wyobraźni i ekspresji muzyczno-plastycznej.
Rozwijanie logicznego myślenia podczas odczytywania kodu, klasyfikowania.
Rozwijanie myślenia matematycznego, umiejętności przeliczania w zakresie 9, 10, odkładania i
dokładania.
Operowanie pojęciem liczby 0 oraz zbioru pustego.
Rozwijanie umiejętności porównywania długości i odległości między przedmiotami (tzw. szacowania).
Doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności podczas prac plastyczno-technicznych.
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Kształtowanie orientacji na kartce.
Rozwijanie logicznego myślenia i percepcji wzrokowej w trakcie zabaw z lusterkami.
Utrwalanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała.
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
Kształtowanie sprawności fizycznej. Rozwijanie koordynacji ruchowej.
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem do obserwacji, zapamiętywanie nazw tego
sprzętu (lupa, mikroskop, lornetka).
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania obrazka z części.
Omówienie cyklu rozwojowego żaby.
Kształtowanie świadomości, jak ważna jest rodzina.
Doskonalenie umiejętności prezentowania przed najbliższymi swoich zdolności aktorskich.
Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego przygotowywania potraw podczas zabaw.