Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 2

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
2 + 7 =
biedr-1662068822

                 

wychowawca grupy: Małgorzata Kociemba
                               Adrianna Cejnóg
                               

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA CZERWIEC
1. DZIEŃ DZIECKA 
2. ŻYCIE POD WODĄ
3. JUŻ LATO
4. NADCHODZĄ WAKACJE
 
 

PIOSENKA
,,PRZYSZŁO DO NAS LATO”

1. Przyszło do nas lato, kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Będziemy po łące biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną przez kałuże skakać.

Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.

2. Przyszło do nas lato, pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką zamek z piasku.
Będziemy motyle gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek ma biedronka.

Ref.: Hej maluchy, hej dzieciaki, co wy na to?
Że będziemy się bawili całe lato.


WIERSZ
,, LATO”

Lato wesołe, lato gorące.
Lato kolorowe, kwiatami pachnące.
Morze, jeziora i lasy też,
wybieraj to , co chcesz.
Tam muszelki, a tu ryby,
tam żaglówki, a tu grzyby.
A gdy zechcesz, poznasz też lato owocowe:
truskawkowe i wiśniowe, malinowo- porzeczkowe.


Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo-dydaktyczne przewidziane na miesiąc maj: 

Umiejętności dziecka:
-dba o porządek w otoczeniu
-wypowiada się na forum grupy
-stosuje się do poleceń nauczyciela
-zauważa różnice między wsią a miastem
-samodzielnie wykonuje elementy albumu
-nazywa wybrane obiekty w mieście lub na wsi
-dba o higienę jamy ustnej
-stosuje się do przyjętych reguł gry
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek i zabawy
-słucha muzyki ludowej i regionalnej
-rozpoznaje znane obiekty z danej miejscowości
-jest sprawne ruchowo
- kończy rozpoczęte zdanie
-zachowuje się w sposób bezpieczne na placu przedszkolnym
- dba o higienę jamy ustnej
-słucha uważnie legendy i wypowiada się nt. jej treści
-układa puzzle, układanki
-gra w różne gry w zespołach
-sprząta po skończonej zabawie
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy i zabawek
-odpowiada na pytania
-śpiewa poznana piosenkę
-zna i wymienia symbole narodowe Polski
-rysuje i nazywa figury geometryczne
-dba o swoje przybory do mycia zębów
-lepi z plasteliny różne elementy krajobrazu

-słucha uważnie bajeczki
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-wyszukuje takie same przedmioty
-przelicza prawidłowo liczebnikami głównymi i porządkowymi
-zna kolory
-prawidłowo kreśli wzory
-prawidłowo myje zęby
-przelicza oczka na kostce i skacze wg liczby oczek
-wskazuje dwa takie same przedmioty
-słucha legendy o powstaniu państwa polskiego
-samo organizuje sobie zabawę
-wyróżnia sylaby/głoski w określonych wyrazach
-słucha hymnu narodowego i przyjmuje właściwą postawę
-zna symbole narodowe :hymn, flagę, godło
-wie, ze przebywanie na dworze sprzyja wzmacnianiu odporności
-wskazuje i nazywa symbole narodowe znajdując się w sali
-mówi o swoich odczuciach
-samodzielnie decyduje o wyborze zabawki i zabawy
-bierze aktywny udział w zabawie- inscenizacji
-wymienia zwierzęta mieszkające na łące
-rozpoznaje zwierząt poznane wcześniej
-prowadzi obserwacje
-tańczy do muzyki klasycznej
-dzieli nazwy na sylaby
-łączy kolorowe postacie z ich cieniami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek
-zna kolory i układa wzór wg określonej kolorystki
-koloruje wg podanego kodu
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe
-zna pozycje wyjściowe do ćwiczeń
-słucha poleceń nauczyciela

-dba o higienę jamy ustnej
-tańczy wg własnej wyobraźni
-wykonuje ćwiczenia przygotowujące do cięcia nożyczkami
-wycina nożyczkami
-jest empatyczne
-bawi się zgonie ze swoimi zainteresowaniami
-posługuje się w zabawie zwrotami wskazującymi kierunek
-koloruje wg wzoru
-śpiewa poznaną piosenkę
-określa nastrój i tempo piosenki
-potrafi wykonać skoki obunóż
-dba o zęby i przybory
-tworzy improwizacje taneczne do muzyki
-aktywnie uczestniczy w zabawach dramowych
-przestrzega ustalonych zasad
-sprząta zabawki odnosząc je na wyznaczone miejsce
-odgaduje nazwy zwierzątka
-prawidłowo wypowiada zgłoski
-przelicza kwiaty w zakresie 1-6
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie w karcie pracy
-chętnie uczestniczy w zabawie
-tworzy własne improwizacje taneczno-ruchowe z przyborem
-wykonuje ćwiczenia oddechowe
- wycina i nakleja kropki
-słucha uważnie wiersza
-rysuje wg własnej wyobraźni
-bawi się zgodnie z innymi dziećmi
-układa zdania o zwierzętach
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
-samodzielnie wykonuje prace plastyczna posługując się nietypowym przyborem
-wie, że częste przebywanie na świeżym powietrzu jest dobre dla zdrowia

-rysuje mieszkańców łąki
-lepi z plasteliny lub masy plastycznej
-wymienia dni tygodnia
-posługuje się w zabawie umiarkowanym głosem
-potrafi wypowiedzieć się nt. różnych pojazdów
-wymieni pojazdy lądowe, wodne i powietrzne
-jest skoncentrowane na wykonaniu zadania
-stosuje się do zasad bezpiecznego poruszania się po ulicach
-reaguje na polecenia n-la
-posługuje się pojęciami: na, pod, za, obok
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawek w zabawie
-składa obrazek z części w całość
-wydłuża czas wypowiadania samogłosek
-poprawnie wykonuje zadania i ćwiczenia ruchowe
-zna numer alarmowy 112
-bezpiecznie korzysta ze sprzętu ogrodowego
-dba o zęby, myje je codziennie
-reaguje na sygnały dźwiękowe
-kończy rozpoczęte zdanie grafomotoryczne
-bawi się zgodnie w zespołach
-stosuje się reguł podczas gry z kolegami
-chętnie bawi się z innymi dokonując wyboru zabawy
-wymieni pojazdy i miejsce ich poruszania się
-rozpoznaje dźwięki pojazdów
-śpiewa poznana wcześniej piosenkę
-wypowiada się pełnym zdaniem
-chwyta piłkę oburącz, podrzuca, rzuca za głowy
-prawidłowo posługuje się nożyczkami
-wycina określone elementy
-słucha uważnie bajeczki

-używa zwrotów grzecznościowych
-kończy zdanie „co by było gdyby……
-klasyfikuje wg jednej cechy: miejsca poruszania się pojazdu
-przelicza w zakresie dostępnym dzieciom
-rysuje wg własnej wyobraźni
-szanuje wytwory pracy innych
-naśladuje odgłosy pojazdów
-jest spostrzegawcze, zapamiętuje przedmioty
-aktywnie uczestniczy w zabawie
-sprząta zabawki po skończonej zabawie
-buduje wypowiedzi o pojazdach
-koloruje wg wzoru
-ocenia czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
-samodzielnie i estetycznie wykonuje pracę plastyczną
-stawia się na zbiórki
-szanuje i dba o książki
-opowiada o swoich odczuciach nt. zajęć w tym tygodniu
-bawi się zgodnie z innymi
-samodzielnie podejmuje decyzje w czasie wyboru zabawy
-wypowiada się nt. zawodów rodziców
-wypowiada się nt. swoich rodziców
-dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów
-mówi wiersz z pamięci
-zauważa zmiany w przyrodzie
-aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej
-mówi wiersz z pamięci
-samodzielnie wykonuje zaproszenie
-maluje po tkaninie wg własnej wyobraźni
-przestrzega zasad ustalonych wcześniej w grupie
-chętnie bierze udział w zabawach relaksacyjnych
-prawidłowo wykonuje ćwiczenia ruchowe

-buduje dłuższe wypowiedzi w oparciu o obrazki
-myje zęby codziennie
-mówi wierszy z pamięci
-rysuje obrazek dla mamy i taty
-przestrzega umów i reguł
-jest samodzielne w wyborze zabawy
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami zabawy
-rozpoznaje i nazywa zapachy
-ozdabia flakonik wg własnego pomysłu
-śpiewa piosenkę
-rozpoznaje nastrój piosenki
-rysuje portret mamy
-potrafi chodzić slalomem
-szybko stawia się na zbiórki
-buduje dłuższe wypowiedzi
-śpiewa piosenki przygotowywane na dzień mamy
-słucha uważnie bajeczki
-bawi się zgodnie z przyjętymi zasadami dobrej zabawy
-śpiewa ulubione piosenki
-rysuje portret taty
-posługuje się określeniami : z prawej strony, z lewej strony, na wprost, obok, przy
-odwołuje się do własnych doświadczeń
-posługuje się pojęciem „tyle samo”
-potrafi rywalizować „Fair play”
-systematycznie myje zęby
-recytuje wiersze i śpiewa piosenki
-lepi z plasteliny na określony temat
-rysuje na dowolny temat
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-samodzielnie dokonuje wyboru zabawy
-potrafi ozdobić wazon z kwiatami

-rozpoznaje emocje
-zna zasady malowania obrotowego
-tworzy samodzielnie kwiatka dla rodziców
-sprząta stanowisko pracy
-pamięta o codziennym myciu zębów
-układa obrazek na dywanie ze wstążki
-zachowuje się właściwie podczas występów i w czasie dowolnym
-jest pomocne i koleżeńskie wobec innych
-prawidłowo wykonuje ćwiczenie grafomotoryczne
-zna niektóre zwyczaje dzieci z różnych kontynentów
-wypowiada się nt. zabaw dzieci
-poprawnie wykonuje ćwiczenie buzi i języka
-często przebywa na świeżym powietrzu, pamięta o codziennym myciu zębów
-jest spostrzegawcze podczas zabawy
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-stara się pomagać innym i współdziałać w zabawie
-potrafi dokończyć zdanie „złoszczę się ….itp.
-poprawnie wykonuje ćwiczenia ruchowe
-wypowiada się nt narysowanego obrazka
-wyciąga wnioski z przeprowadzonych badań i doświadczeń
-potrafi współpracować w czasie zabawy
-pomaga innymi w czasie zabawy współdziała z rówieśnikami
-rysuje na dowolny temat
-zna zabawę „Karuzela”
-reaguje na umówione dźwięki
-bawi się wspólnie z innymi
-samodzielnie przebiera się w ubranie wyjściowe
-rysuje wg polecenia
-słucha uważnie bajeczki
-bawi się zgodnie ze swoimi zainteresowaniami
-bawi się zgodnie z innymi

-sprząta po skończonej zabawie
-zna zwroty grzecznościowe i często ich używa
-przelicza baony wg kolorów
-wykonuje zadania ruchowe zgodnie z poleceniem
-wyciąga wnioski z obserwacji
-myje zęby systematycznie
-prawidłowo wypowiada nazwę zabawki
-rysuje na dowolny temat
-używa zwrotów grzecznościowych w czasie zabawy
-rysuje portret
-układa tęcze z pasków krepiny
-maluje farbami plakatowymi
-dba o porządek w miejscu pracy
-dba o higienę jamy ustnej
-rozpoznaje dotykiem przedmioty o różnorodnej fakturze

powrót