Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 4

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
4 + 1 =
wychowawcy grupy: Dorota Szulc
                               Agnieszka Malczewska





 
TEMATYKA KOMPLEKSOWA
NA MAJ
1. KSIĄŻKA - MÓJ PRZYJACIEL
2. BASNIE, BAJKI, LEGĘDY
3. RODZINA RAZEM SIĘ TRZYMA
4. JA I  OI BLISCY






 
PIOSENKA    
" Tańczy mama, tańczy tata"
Kiedy nocka już zapadnie,
 gwiazdy jasno lśnią.
 Wtedy bardzo roztańczony robi się nasz dom.
Tata włącza radio wnet,
mama pięknie śmieje się.
 I do tańca ich porywa ten wesoły śpiew.
 
Ref.: Tańczą stopy, ręce też.
Kręć obroty, jeśli chcesz!
 Dwa podskoki w tył i w przód.
Rock&rolla zatańcz znów!
Z mamą z tatą zatańcz znów!
 
Czarna suknia z falbankami to jest mamy strój.
A gentleman w kapeluszu to jest tatuś mój.
 Kastaniety słychać wnet,
 mama pięknie śmieje się
i do tańca ich porywa ten wesoły śpiew.
 
 Ref. Tańczą stopy, ręce też.
Kręć obroty, jeśli chcesz.
 Dwa podskoki w tył i w przód
 i flamenco zatańcz znów!
Z mamą z tatą zatańcz znów!
 
 Szybkie, brazylijskie rytmy to jest właśnie to!
 Mama z tatą aż do rana sambę tańczyć chcą.
Już latino słychać wnet, mama pięknie śmieje się
 i do tańca ich porywa ten wesoły śpiew.
 
Ref. Tańczą stopy, ręce też.
Kręć obroty, jeśli chcesz.
 Dwa podskoki w tył i w przód
 i flamenco zatańcz znów!
Z mamą z tatą zatańcz znów!



  WIERSZ
 ,,Dwie połówki”

Mama, tata to mądre główki,
są jak jabłka dwie połówki.
Tata w piłkę ze mną gra.
Mama sto pomysłów ma.
 
Tata rower zreperuje,
mama siniak pocałuje.
Tata zimą ciągnie sanki,
mama z kwiatów plecie wianki.
 
Mama, tata mądre główki,
są jak jabłka dwie połówki.
Co za jabłko mówię wam,
jaki skarb ja w domu mam.

 


Drodzy Rodzice! 
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc maj

wprowadzenie pojęć: szacunek do książek, miłość;
poznawanie, rozumienie i przestrzeganie zasad i norm społecznych obowiązujących w grupie – stosowanie zwrotów grzecznościowych, rozwiązywanie konfliktów, właściwe zachowanie się w trudnych sytuacjach, kulturalne mówienie o swoich potrzebach, spokojne oczekiwanie na swoją kolej, podejmowanie trudnych decyzji służących dobru, przeciwstawianie się złu;
nawiązywanie właściwych relacji rówieśniczych w zabawie i sytuacjach codziennych – przezwyciężanie nieśmiałości, rozwijanie asertywności;
poznanie wspierającej roli słów i rozmowy;
kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie i innych osób;
posługiwanie się pojęciami określającymi kierunki i relacje w przestrzeni, kierunki wyznaczane od osi ciała – prawa, lewa, w prawo w lewo, nad, pod przed, za, między, obok, w;
kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
kształtowanie umiejętności ustawiania według wielkości, wysokości;
kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni podczas zabawa ruchowych, tańca itp.;
rozwijanie słownika dziecka w zabawach słowotwórczych;
rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i ,t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu;
kształcenie sprawności manualnej i kreatywności oraz inwencji twórczej dzieci podczas zabaw plastycznych, konstrukcyjno-plastycznych z wykorzystaniem różnorodnych materiałów;
kształtowanie myślenia logicznego w zabawach wymagających kodowania i dekodowania informacji.