Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 6

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 2 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
3 + 2 =
wychowawcy grupy: Agnieszka Hejduk
                               Agnieszka Kuśmierczyk




 
TEMATYKA  NA MIESIĄC  KWIECIEŃ
                                     1. W ŚWIECIE KSIĄŻEK
                                     2. DBAMY O NASZĄ PLANETĘ
                                     3. NA WIOSENNEJ ŁĄCE
                                     4. KTO NAM POMOŻE?
                                    

 
                                                 
   
   PIOSENKA
    "Wiosna na łące
Cyk – cyk! Kto tu cyka?
To piosenka jest świerszczyka.
Szuszu – szuszu – szumi trawa.
Tak mu trawa bije brawa!
Ref: Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie i koncert!
Wiosna, wiosna na łące!
Będzie przyjęcie pachnące!
Bzyk, bzyk! Kto tam bzyka?
Pszczoła osę dziś spotyka.
Razem z kwiatka się napiły.
Nie będziemy się kłóciły.
Kum! Kum! Kto tu skacze?
Pani Żaba, nie inaczej!
Zaraz wskoczy do bajora,
będzie śpiewać do wieczora.
Mig - mig – na skrzydełkach
miga kolorowa mgiełka.
To motyle dokazują
i nektarem częstują.
Brzęk! Brzęk! To śpiew łąki.
Pszczoły, trzmiele, żuki, bąki
tu się wszystkie spotykają,
tutaj kwiatki zapylają.   
  

  
WIERSZ
  " Po zielonej łące"
Po zielonej łące
skaczą dwa zające,
bocian dumnie kroczy,
żuczek kulkę toczy.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A ja wszystkich witam was,
tupnij, klaśnij, podskocz raz.
A my wszyscy się witamy ,
do zabawy zapraszamy.           


Drodzy Rodzice!
Przedstawiamy cele i zadania wychowawczo – dydaktyczne przewidziane na miesiąc kwiecień:


 Kształtowanie nawyku czytania książek, odkładania na półkę i właściwych zachowań
    podczas czytania/oglądania
 Utrwalenie wiedzy na temat funkcjonowania księgarni, biblioteki i czytelni oraz
    właściwych zachowań podczas pobytu w bibliotece
 Zapoznanie z procesem tworzenia książki
 Poznanie zawodów związanych z powstawaniem książki
 Poszerzenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy
wrzucać
 Zapoznanie z informacjami dotyczącymi odnawialnych źródeł energii
 Zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody
 Utrwalenie wiedzy o sprzętach domowych związanych z wodą (pralka, zmywarka,
umywalka, wanna, kabina prysznicowa, czajnik, sitko)
 Utrwalenie pojęcia „recykling”, wykorzystanie odpadów do zrobienia nowych
    przedmiotów
 Uwrażliwienie na otaczającą przyrodę
 Budowanie pozytywnej postawy wobec pracy owadów zapylających
 Poznanie ziół rosnących na polskich łąkach
 Zapoznanie się ze sposobami wzywania pomocy w razie nagłego wypadku
 Zapoznanie z pracą straży pożarnej
 Zapoznanie z pracą policjanta oraz zasadami panującymi na drodze
 Zapoznanie z pracą lekarza
 Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i budowania
    wypowiedzi na jego temat
 Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
 Poznanie litery: F, f, Ł, ł
 Utrwalenie poznanych liter
 Rozwijanie słuchu fonematycznego
 Rozwijanie percepcji słuchowej i wzrokowej
 Rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej
 Rozwijanie świadomości językowej
 Zwracanie uwagi na wyrazy rymujące się
 Rozwijanie aparatu mowy
 Doskonalenie czynności matematycznych, w tym przeliczania i pomiaru długości
 Utrwalenie cech wielkościowych
 Poznanie różnicy między pojęciami „pionowe” i „poziome”
 Zapoznanie z przyrządami do mierzenia
 Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według wybranej cechy
 Ćwiczenie orientacji w przestrzeni
 Doskonalenie umiejętności matematycznych, przeliczania w zakresie 10
 Przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów
 Ćwiczenie umiejętności kodowania i dekodowania
 Utrwalenie nazw i kształtów figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt
 Wprowadzenie pojęcia „rytm”, rozwijanie umiejętności zapamiętywania i
    odczytywania rytmów
 Kształtowanie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
 Poznanie nowych piosenek
 Pobudzanie do aktywności muzyczno - ruchowej
 Rozwijanie umiejętności plastyczno - technicznych
 Kształtowanie sprawności manualnej i grafomotorycznej
 Doskonalenie prawidłowego chwytu pisarskiego
 Rozwijanie kreatywności i wyobraźni
 Rozwijanie sprawności fizycznej
 Kształtowanie prawidłowych sposobów radzenia sobie z emocjami
 Nawiązywanie relacji rówieśniczych
 Wspomaganie rozwoju społecznego