Przedszkole Samorządowe nr 19 w Piotrkowie Trybunalskim

Grupa 5

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 7 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
1 + 7 =



wychowawcy grupy: Eliza Kubera
                               Magdalena Olek

 

TEMATYKA KOMPLEKSOWA
MAJ

1. MOJA MIEJSCOWOŚĆ, MOJ REGION
2. MOJA OJCZYZNA
3. ŁĄKA W MAJU
4. ŚWIĘTO RODZICÓW




 
PIOSENKA   
"ŻYCZENIA DLA MAMY"

Mama uśmiecha się ciepło jak słonko
Mama nas zawsze przytuli
Bajkę opowie pogłaszcze po głowie
I dziurę zaszyje w koszuli
Ref: Niech nam żyją wszystkie mamy
Dziś życzenia im składamy
Bo tak bardzo je kochamy
Całujemy i ściskamy
Mama nie gniewa się nigdy na dzieci
Zawsze o nich pamięta
Ty też dla mamy bądź taki kochany
Na co dzień nie tylko w święta
Ref: Niech nam żyją wszystkie mamy
Dziś życzenia im składamy
Bo tak bardzo je kochamy
Całujemy i ściskamy.


WIERSZ 
„Moja Ojczyzna” 
Polska to moja Ojczyzna.
Jest mi niezwykle bliska.
Bliskie są domy i drzewa,
bliski skowronek, co śpiewa.
Bliskie są lasy i łąki,
bliskie wiosenne pąki,
rzeki, jeziora i stawy
wysokie i niskie trawy.
Polska to Ziemia Ojczysta
i zawsze będzie mi bliska.
Tu nigdy nie jestem sam,
bo Polska to jest mój kraj.
 



ZADANIA NA MAJ
  • rozwijanie mowy,
  • wskazywanie różnic między miastem a wsią,
  • obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
  • poznawanie nazw pobliskich ulic,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
  • zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
  • zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
  • poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
  • kształtowanie poczucia przynależności narodowej,
  • poznawanie historii powstania Warszawy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary, poznawanie miary płynów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
  • zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
  • zapoznanie z Hansem Christianem Andersenem – duńskim pisarzem,
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
  • dostrzeganie piękna majowej przyrody,
  • rozwijanie umiejętności szeregowania,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • poznawanie budowy biedronki,
  • obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą,
  • poznawanie nazw wybranych roślin zielnych,
  • zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
  • określanie i porównywanie wzrostu dzieci,
  • rozwijanie umiejętności wykonywania pracy według instrukcji,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego.